رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی و انتظامی برای ارائه خدمات مناسب به مردم باید بهترین مکان را داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰ 09 February 2015

به گزارش حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، علی القاصی‌مهر در نشست سه‌جانبه‌ای که به‌منظور تعامل بین مجموعه قضایی، انتظامی و زندان‌های استان فارس برگزار شد اظهار داشت: حساس‌ترین مأموریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که تأمین نظم و امنیت و اجرای عدالت است، بر عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: با توجه به مراجعه مردم به مراکز انتظامی و قضایی باید به‌منظور رفاه حال شهروندان بهترین مکان‌ها نیز برای این مجموعه‌ها در نظر گرفته شود.

رییس‌کل دادگستری استان فارس در ادامه بابیان اینکه، نسبت به این موضوع توجه کافی نشده است، تصریح کرد: اقتدار نظام دستگاه‌های حمایتی ایجاب می‌کند که ساختمان‌های مناسبی برای خدمت بهتر به مردم در نظر گرفته شود و لازم است با برنامه‌ریزی کلان در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

القاصی‌مهر تأکید کرد: با وجود این نقایص و کمبودها و با حداقل امکانات و نیروهای موجود، مدیران دلسوزی در آن دستگاه‌ها خدمت می‌کنند که خودشان پیش‌قدم هستند و خدمات ارزنده‌ای نیز به مردم ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: از آنجا که فقدان زندان و بازداشتگاه در برخی شهرستان‌ها و انتقال زندانیان به مسافت‌های دور می‌تواند برای مجموعه زندان مشکلاتی را در پی داشته باشد، بنابراین اولویت کاری مسئولان زندان‌ها باید احداث بازداشتگاه در شهرستان‌های فاقد زندان باشد.

فرمانده انتظامی فارس نیز در این نشست سه‌جانبه ضمن تبریک دهه فجر، بر اجرای طرح مکنا (مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی) در 100 کلانتری و پاسگاه تأکید کرد و گفت: 45 واحد «تحت نظرگاه» با اجرای این طرح بازسازی و به دوربین مجهز شده‌اند.

سردار احمدعلی گودرزی اضافه کرد: با اجرای این طرح، همکاران و افراد بازداشتی تحت نظر بیشتری قرار دارند و در راستای رعایت حقوق شهروندی، محیط تحت نظرگاه‌ها مناسب می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، طرح مکنا می‌تواند آستانه تحمل کارکنان را افزایش داده و موجب تعالی رفتار فردی و اجتماعی آنان شود و ‌درنتیجه با ارائه خدمات مناسب‌تر، موجبات رضایتمندی بیشتر مردم فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار