عضو اندیشکده هنر اسلامی قزوین خبر داد
عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین گفت: تشکیل طرح تعاونی اقتصاد هنرمندان گامی مؤثر برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی هنرمندان است.
کد خبر: ۳۷۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، پنجمین مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین  در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

در این جلسه دو طرح پیشنهاد شده به سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که یکی از طرح‌ها مربوط به اقتصاد در هنر بوده که به وسیله محمد محمدعلیان عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین ارائه شد و موضوع طرح دیگر اخلاق در هنر است که به وسیله حسین حیاتی مطرح شد.

عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین در خصوص طرح پیشنهادی خود گفت: این طرح در زمینه حمایت از اقتصاد ملی و آثار تولیدی هنرمندان ارائه شده و طرح تعاونی اقتصاد هنرمندان به منظور ارتباط بین هنرمندان و مصرف‌کنندگان پیشنهاد شد.

محمد علیان افزود: آثار هنری بسیاری تولید می‌شود اما عرضه این آثار به مردم بسیار دشوار است چراکه اغلب سازمان‌ها برای خرید اثر هنری تحقیق نکرده و ساده‌ترین راه که خرید تابلوهای ترکیه و پاکستان است را انتخاب می‌کنند.

وی به تشکیل این جلسه و حضور مسؤولان اظهار امیدواری کرد و گفت: تا به حال فعالیت چشم‌گیری به وسیله مسؤولان در زمینه حمایت از آثار هنرمندان صورت نگرفته و هدف طرح تعاونی اقتصاد هنرمندان این است که به موضوع اقتصاد هنرمندان جامه عمل بپوشاند.

عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین اضافه کرد: پوشش‌های بیمه‌ای، وام حمایت از هنرمندان به وسیله مسؤولان ارائه شده اما هنرمندان این استان باید اقدامی کنند و با تشکیل این تعاونی گامی برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی هنرمندان بردارند.

حسین حیاتی عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین هم در ادامه این مجمع در خصوص طرح اخلاق در هنر اظهار داشت: این طرح در خصوص توسعه و تعمیم اخلاق بین اساتید و هنرجویان رشته هنر بوده و هدف طرح اخلاق در هنر و پرورش اخلاقی مدرن و هدفمند به صورت عام و خاص بین اساتید و هنرجویان است.

وی افزود: باید بتوانیم راهکارهای مدونی بین اساتید ارائه کنیم تا اساتید مربوطه در چهارچوب تعیین شده فعالیت کرده و به ارائه هنر بپردازند تا هنرجویان بیشترین بهره را از کلاس ببرند.

عضو اندیشکده هنر اسلامی استان قزوین گفت: هر ساله طرحی ارائه می‌شود اما پیگیری‌های لازم برای طرح مربوطه صورت نمی‌گیرد و هدف مجمع بسیج هنرمندان استان این است که در زمینه اخلاق به هنرمندان کمک کند.

حیاتی تصریح کرد: شاکله هنر با توجه به ماهیت آن برای تعالی روح انسان است و در صورت موافقت هنرمندان، اقدامات لازم برای انجام به مفاد طرح انجام می‌شود.

گفتنی است، از پیشینه‌های مشابه این طرح می‌توان به تشکیل تعاونی محصولات کشاورزان، تعاونی فرش و صنایع دستی و تعاونی گردشگری اشاره کرد که هر کدام اقدامات قابل توجهی برای کمک به قشر مربوط به خود انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار