همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر 3 چهره ماندگار شعر و مداحی انقلابی در قم «حسین محلوجی»، مرحوم «عبدالحسین اشعری» و مرحوم «حسن اشعری» تکریم شدند.
کد خبر: ۳۷۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، عباس حیدرزاده رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم در این مراسم که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهارکرد: اخلاص و ولایت مداری رمز ماندگاری این 3 چهره شاخص شاعری و مداحی انقلابی در قم بوده است.

وی با اشاره به خطر ترویج سکولاریسم در هیأت‌های مذهبی و هشدار مقام معظم رهبری در این باره گفت: ولایت مداری و انقلابی بودن لازمه دفع خطر دشمن از این ناحیه است و با اینکه مداحان و شاعران ما مانند محلوجی‌ها و اشعری‌ها در خط ولایت ثابت قدم باشند و همواره خلوص نیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» نیز با اشاره به این که ارج و قرب امروز مداحان و شاعران و منبری‌ها و همچنین علما و روحانیت به برکت انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: امروز با توجه به شرایط حساسی که وجود دارد، انقلابی بودن و انقلابی ماندن برای آحاد مردم به خصوص مسئولان و همچنین مداحان و شاعران و منبری‌ها یک ضرورت جدی است که نباید از آن غفلت کرد. وی افزود: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما هیأت و دین سکولار نداریم و اگر جایی عده‌ای دنبال ترویج سکولاریسم در هیأت‌ها و محافل حسینی هستند بدانند که در خط دشمن حرکت و خواسته‌های آن‌ها را برآورده می‌کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، باور به سیاسی بودن دین و پرهیز جدی از خطر سکولاریسم، همچنین تبعیت از ولایت فقیه و استقامت در این مسیر را لازمه انقلابی بودن دانست و گفت: از نگاه امام خمینی(ره) هر کسی که دین را از سیاست جدا بداند، جاهل است و امروز دشمنان می‌خواهند با ترویج سکولاریسم اهداف خود را در جامعه اسلامی ما دنبال کنند.

وی تعبد شرعی و توجه به مقوله معنویت را شاخصه مهم دیگر انقلابی بودن برشمرد و افزود: دشمن ستیزی و استکبارستیزی شاخصه دیگر انقلابی بودن است که البته باید توجه داشت این مسأله زمان و مکان نمی‌شناسد یعنی در هر زمان و مکانی یک فرد انقلابی باید دشمن شناس و دشمن‌ستیز باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی خواستار توجه به اصل اعتدال از منظر قرآنی و دینی شد و گفت: تجربه نشان داده که ما از تندروی و کندروی آسیب دیده‌ایم و بنابراین با محوریت ولی فقیه و در فضای همدلی به تقویت روحیه و تفکر انقلابی در جامعه کمک کنیم که بی‌شک در این میان مداحان و شاعران و واعظان اهل بیت(ع) نقش بسیار کلیدی دارند.

این مراسم به همت سازمان بسیج مداحان، شواری هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی و همکاری برخی نهادهای فرهنگی برگزار شد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار