مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور
تا کنون دو هزار و 400 میلیارد تومان در بندر امام خمینی سرمایه گذاری شده است
کد خبر: ۳۷۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 07 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان، محمد سعید نژاد دیشب در آیین افتتاح کارخانه روغن کشی نوید خلیج سرمایه گذاری دوهزار 400 میلیارد تومانی در بندر امام خمینی فارس در بندر امام خمینی  با بیان اینکه  امسال  بخش خصوصی در این بندر380 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است افزود: با این روند سرمایه گذاری در مجموعه فعالیت های این بندر و دیگر بنادر استان خوزستان می توان در آینده نزدیک شاهد اشتغال خوب در این بنادر بود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر هشت هزار نفر در این بندر مشغول بکار می باشند، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 300 نفر شاغلان مرتبط با سازمان بنادر و 6 هزار 700 نفر به واسطه سرمایه گذاری های انجام شده مشغول به فعالیت شده اند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: در مجموعه بنادر کشور تا کنون 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که از نظر ارزی این سرمایه‌گذاری رقم قابل توجهی است.

سعیدنژاد گفت: طرح بندر امام خمینی و منطقه ویژه آن در سطح 11 هزار هکتار مصوب راه اندازی شده است  و آنچه که در حال حاضر در حال بهره برداری داریم یک هزار و 300 هکتار می باشد و مابقی از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر و احیای اراضی انجام می شود.

وی تصریح کرد: بندر امام خمینی یکی از سه بندر بسیار مهم کشور در خلیج‌فارس است که در حال حاضر بالغ بر 80 درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق این بندر وارد می شود. 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: عملکرد بنادر تجاری کشور حدود 140 میلیون تن در سال است و 80‌درصد از این میزان از دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و‌بندر امام خمینی در خوزستان محقق می شود. 

بزرگ‌ ترین کارخانه تولید روغن خام خوراکی کشور دیشب در بندر امام خمینی  با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید. 

این کارخانه با ظرفیت 6 هزار تن در روز در مساحت 34 هزار متر مربع تاسیس شده است و دارای 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظرفیت 400 هزار تن است. 

منبع: تابناک
برچسب ها: محمد سعید نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار