استاندار خوزستان خبر داد؛
برای ساخت شهرک صنفی تولیدی و صنعتی بانوان در منطقه کوی 22 بهمن اهواز در جهت تمرکزیابی امور و ارتقای سطح ظرفیت و ارائه محصولات مختلف توسط بانوان در حال برنامه ریزی هستیم
کد خبر: ۳۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 08 February 2017
 به گزارش تابناک خوزستان ؛جلسه دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بانوان فعال در حوزه تولیدی و اقتصادی سه شنبه 19 بهمن ماه در استانداری خوزستان برگزار گردید. 

استاندار خوزستان در این جلسه ضمن تاکید بر نقش مهم بانوان در جهت پویایی اقتصاد استان خوزستان، بر افزایش و گسترش فعالیت بانوان استان و رفع و تسهیل موانع فعالیت تولیدی و صنعتی گفت: بانوان بخش عظیم و مهمی از جامعه هستند که فعالیت آنها اگر در جهت ارزش افزوده و تولید انجام شود میزان فعالیت اقتصادی بیشتر می شود.

 ما در این زمینه معاونت اقتصادی را مامور قرار داده ایم که پویایی خاصی در این زمینه در جهت مرتفع شدن مشکلات صورت گیرد و ما هم در خدمت این قشر از جامعه هستیم و توجه و اهتمام  ویژه ایی به این موضوع گذاشته شده است. صنایع استان ما، صنایع پرهزینه و در عین حال کم اشتغال است اما در این صنایع کوچک است که اشتغال را می توان ایجاد کرد و ما در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده ایم. 

وی گفت: در استان 62 درصد خریدها در حوزه کالا و خدمات در جهت حمایت از تولید کننده داخلی از درون استان انجام شده است اما اینکه ما صرفا توقع داشته باشیم تمام محصولات خود را درون استانی کنیم در عصر جدید اقدامی ناشدنی ست. چرا که متغیر مزیت نسبی استان ها، این موضوع رو به چالش می کشاند. با این حال در جهت حمایت از تولیدات داخلی استان، افرادی را برای ساماندهی امور تهیه پوشاک شرکت ها، بیمارستانها و مدارس از درون استان قرار داده ایم. 

شریعتی عنوان کرد: اقتصاد باید سالم باشد و از آن اقتصاد است که رقابت سالم ایجاد می شود. ما باید خود را تقویت کنیم که سپس بتوانیم به رقابت سالم برسیم. رانت اقتصادی همان اقتصاد ناسالم است و نباید در مسیر رانت اقتصادی حرکت کنیم بلکه ما باید هدفمان رسیدن به سطحی از رضایتمندی و فرهنگ سازی در زمینه ارتقای توانایی و پرورش نیروی متخصص باشد که زمینه را برای رقابت ایجاد کند و این موضوع البته همکاری و حضور مضاعف بانوان فعال اقتصادی در جهت پیشبرد سریع برنامه ها را می طلبد. 
  
شریعتی در خصوص صنایع غذایی گفت: استان ما از این قابلیت برخوردار است که با گسترش صنایع کشاورزی، شرایط برای گسترش صنایع غذایی نیز فراهم شود و انشاالله ترتیبات ویژه ایی در این ارتباط اتخاذ خواهد شد.  

استاندار خوزستان در این جلسه در حوزه تخصیص تسهیلات به کارآفرینان و فعالان اقتصادی گفت: اولویت اشتغال و تخصیص تسهیلات باید با بانوان باشد و سازمان های مربوطه می بایست در این زمینه همکاری نموده و با ارائه گزارش به معاونت اقتصادی، پاسخگوی مسائلی از این دست باشند.  

استاندار خوزستان ضمن بیان اهتمام ویژه بر گسترش فعالیت اقتصادی بانوان و تاثیر آن بر چرخه اقتصاد استان گفت برای ساخت شهرک صنفی تولیدی و صنعتی بانوان در منطقه کوی 22 بهمن اهواز در جهت تمرکزیابی امور و ارتقای سطح ظرفیت و ارائه محصولات مختلف توسط بانوان در حال برنامه ریزی هستیم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار