معاون تعاون بنیادخوزستان؛
بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از ابتدای سال تاکنون موفق شد برای ۱۸۵۰ نفر شغل پایدار ایجاد کند
کد خبر: ۳۷۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 08 February 2017
به گزارش تابناک خوزستان ، سید احمد سیدمعصومی، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در نشست خبری بنیاد شهید استان تشکیل شد، گفت: بنیاد شهید در راستای خدماتی که دولت در حوزه اشتغال به انجام می‌رساند وظایفی در قبال جامعه ایثارگری بر عهده دارد. در این راستا اداره اشتغال مستقلاً پیگیر این موضوعات است.


یکی از اقدامات خوب این اداره در ارتباط با ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها،‌ اجرای قوانین حمایت شغلی است. در این راستا بالغ بر ۶۰۰ مورد مشاوره از ابتدای سال تاکنون پیرامون مشکلات ایثارگران شاغل به آنها ارائه شده است.


سیدمعصومی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع اشتغال و کارآفرینی، ایجاد شغل و استخدام را مد نظر قرار داریم، گفت: همان‌طور که می‌دانید ۲۵ درصد استخدام‌ها سهمیه ایثارگران است که این سهمیه ۲۵ درصد در استخدام‌ها لحاظ شده است. همچنین در حوزه ایجاد استخدام، اشتغال ۹۲۳ نفر تاکنون در رده‌های مختلف ایثارگری از فرزندان، همسران و خود جانبازان ۲۵ درصد به بالا تأمین شده است.


معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: در ارتباط با ایجاد اشتغال پایدار اقدامات خوبی در حال انجام است چرا که در حوزه اشتغال، هدف بنیاد ایجاد اشتغال پایدار است.

به طور مثال بخشی از اقدامات ما در حوزه کارآفرینی برای آن دسته از افرادی که فاقد مدرک تحصیلی هستند. اعتبارات خوبی پیگیری شد و ۷۵۰ میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی توزیع شد. همچنین ۳ میلیارد تومان در حوزه منابع داخلی تسهیلات جذب و توزیع کردیم. 

در زمینه اشتغال پایدار نیز بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان امکان ارائه تسهیلات به جامعه هدف وجود دارد به طور مثال پزشکی که قصد تأسیس مطب دارد بنیاد شهید تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت یارانه در اختیار او می‌گذارد.

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون موفق شدیم برای ۱۸۵۰ نفر شغل پایدار ایجاد کنیم.
سیدمعصومی ادامه داد: در ارتباط با ازدواج نیز یک بحث پرداخت هدیه ازدواج است که در جای خود دنبال می‌شود و به همه ایثارگران و فرزندان تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هدیه ازدواج تعلق می‌گیرد. موضوع دیگر پرداخت وام به فرزندان ایثارگران است.

 تمام اسامی فرزندان ایثارگران برای بانک مرکزی تعریف شده است و براساس فرآیند تعریف شده در قانون، فرزندان ایثارگران به محض ثبت‌نام در دفاتر خدماتی و تأیید اسم آنها توسط بانک مرکزی، دو برابر سقف معمول وام ازدواج برای آنها تعریف می‌شود.


در ادامه هبت‌الله مدیری معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: ما در سال ۹۵، هشت جلسه کمیسیون پزشکی برگزار کردیم که ۵ جلسه آنها با موضوع تعیین درصد برگزار شد. در این جلسه قریب به هزار و ۱۰۰ نفر تعیین درصد شدند. همچنین سه جلسه در حوزه اشتغال برگزار شد که در این جلسات کارافتادگی قریب به ۷۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت و برخی از آنان مشمول قوانین کارافتادگی شدند.


مدیری اظهار کرد: در ارتباط با پایش سلامت ایثارگران و والدین شهدا لازم است هر ماه یک بار این پایش انجام شود. از این رو ماهانه یک بار این اتفاق در سطح استان دنبال می‌شود و ۴ هزار نفر تحت پوشش این طرح هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار