مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل:
مدیرعامل آبفای روستایی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر تغییر اقلیم و خشکسالی، منابع آبی برخی روستاهای این استان را به صفر رسانده است.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 11 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، محسن قنبری در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: این موضوع موجب شده با وجود برخورداری از شبکه، مخزن و تأسیسات آبی، برخی روستاها از نعمت آب محروم شوند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۷۵ درصد از روستاهای استان از آب شرب تصفیه شده اضافه کرد: برای تأمین آب روستاهایی که نه شبکه آبی و نه پتانسیل زیرزمینی دارند، از آبرسانی سیار استفاده می‌شود.

مدیرعامل آبفای روستایی استان تأکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ روستا آبرسانی سیار دارند که در نظر داریم با اجرای مجتمع‌های آبرسانی نیاز آبی این تعداد تأمین شود.

قنبری با تأکید به اینکه صرف اجرای پروژه‌های آبی مهم نیست و لازم است مدیریت مصرف نیز اعمال شود، اضافه کرد: از سویی فرسودگی تأسیسات نیز موجب می‌شود طرح آبرسانی به یک روستا در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در هفته دولت امسال ۴۳ پروژه برای ۱۳ هزار نفر جمعیت با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شد و در دهه فجر نیز ۱۷ پروژه برای آبرسانی به ۲۰ هزار نفر جمعیت با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل آبفای روستایی استان در ۳۰ درصد از پروژه‌ها به دلیل فرسودگی تأسیسات آبرسانی انجام شده است.

قنبری تأکید کرد: در سال جاری برای ۱۲۰ روستا آبرسانی انجام شده که در ۳۰ درصد پروژه ها فرسودگی تاسیسات دلیل آبرسانی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار