معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: چاره‌ای جز واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوص نداریم.
کد خبر: ۳۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیررضا خادم صبح امروز در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان در این دو سال بر این بوده تا با وجود برخی مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها، حوزه ورزش و باشگاه‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کند تا امر نظارت و تسهیل فرایندها در ارتقای شاخص‌های ورزش قهرمانی و همگانی به صورت جدی در کشور اتفاق بیفتد.

وی، یکی از بزرگترین آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه ورزش را گستردگی کار در کنار نابسامانی وضعیت پروژه‌های عمرانی و محدودیت اعتبارات عنوان کرد و ادامه داد: شاید به اندازه 10 درصد اعتباری که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است سالانه در حوزه ورزش و جوانان منابع مالی نداریم، به طوری که 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 3 هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام در کشور نیاز است، در حالی که 0.1 این رقم نیز بودجه سالانه ما نمی‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: توزیع برخی از وسایل و امکانات ورزشی از سوی نمایندگان مجلس از بابت حضور آنها در مناطق روستایی است و به هیچ‌وجه قصد تبلیغات و کارهای نمایشی نداریم و به دلیل اینکه نمایندگان مجلس همواره از ما انتظار دارند تا طرح‌های نیمه تمام تکمیل شده و مبالغ میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های آنها اختصاص یابد ما با توزیع برخی امکانات و تجهیزات ورزشی نظیر توپ و تور سعی می‌کنیم تا حدی رضایت آنها را نیز فراهم کنیم.

خادم ادامه داد: با توجه به حضور نمایندگان مجلس در مناطق محروم و دورافتاده هیچ مانع و مشکلی برای توزیع این امکانات از سوی آنها وجود ندارد و ما در حقیت کار دو وجهی انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر این است تا بخشی از نارسایی‌ها و مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

این مسئول یادآور شد: به دور از هرگونه تنگ‌نظری باید فرهنگ حمایت از بخش خصوصی و خصوصی‌سازی در بحث ورزش مورد توجه قرار گیرد و ما اگر بتوانیم در این چهار سال دولت تدبیر و امید این فکر و اندیشه را در جامعه نهادینه کنیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزرات ورزش و جوانان، فضای ورزش کشورمان را فضای رو به جلو همراه با آرامش و دستیابی به توفیقات بیشتر توصیف کرد و افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است که قطعا با حمایت‌هایی که انجام می‌شود شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران این استان در سطح جهانی و بین‌المللی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه استاندار اردبیل نیز با اشاره به اهمیت بخش ورزش و جوانان ضرورت حمایت وزارت ورزش و جوانان را از هیئت‌های ورزشی و تقویت این مجموعه‌ها یادآور شد.

مجید خدابخش در پایان عنوان داشت: در حوزه ورزش همراه با سایر بخش‌ها هدف اصلی ما جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی است که در این راستا بدون مانع خاص از فعالان این عرصه حمایت خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار