رئیس جمعیت هلال احمر بابل گفت که مرحله اول طرح ملی خانواده آماده در برابر مخاطرات یا خادم برای یکهزار و 200 خانوار متشکل از پنج هزار نفر جمعیت در انی شهرستان آغاز شده است .
کد خبر: ۳۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 12 February 2017
علی پورباقر عصر روز شنبه در نشست خبری افزود : در این طرح ملی که در 12 مرحله اجرا می شود ، امدادگران هلال احمر هر ماه یک بار به درب منازل خانواده ها می روند و در کمتر از 10 دقیقه یکی از مراحل 12 گانه این طرح را به این خانواده ها آموزش می دهند.
وی اظهار داشت : در این طرح نقاط امن و نا امن منازل برای خانواده ها مشخص می شود و خانواده ها یاد می گیرند که چگونه در مواقع خطر اول جان خود را حفظ کنند و سپس به دیگر آسیب دیدگان کمک رسانی کنند.
 
او افزود : یکی از ویژگی های بارز طرح خادم این است که مردم به سراغ هلال احمر نمی آیند بلکه این امدادگران هستند که نزد خانواده ها می روند و به آنها آموزش می دهند.
پورباقر گفت : در ابتدای این طرح یک بسته آموزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده ها قرار می می گیرد.
وی افزود : اجرای این طرح ابتدا در نقاط آسیب پذیر شهرها آغاز شد و در بابل شهرک طالقانی و موزیرج شمالی در اولویت طرح قرار گرفتند.
او با بیان اینکه در طرح ملی خادم در بابل حدود 60 امدادگر و داوطلب آموزش دیده در درب منازل حضور جمعیت تحت پوشش می روند ، از خانواده ها خواست تا نهایت همکاری را با این امدادگران داشته باشند.
پورباقر اظهار داشت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش همگانی نگاه ویژه ای دارد که قابل تقدیر است.
بیش از 6 هزار داوطلب هلال احمر در بابل فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار