رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت تأمین اعتبار موردنیاز، تکمیل خطوط و ایستگاه‌های قطار شهری از میدان نمازی تا میدان الله طی دو سال امکان‌پذیر است.محمدیان از همکاری نامناسب دیگر دستگاه ها گلایه کرد و دلیل تأخیر بسیاری از پروژه های شهرداری را همین عدم همکاری دانست.
کد خبر: ۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 21 May 2015

تابناک فارس:رضا محمدیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه قطار شهری این شهر اظهار داشت: اگر دستگاه‌های مختلف در زمینه جابجایی تأسیسات و موارد دیگر همکاری کنند، تأمین اعتبار اتفاق بیفتد و قول‌های سفر ریاست جمهوری برای تکمیل خطوط متروی شیراز محقق شود، می‌توان امیدوار بود که در دو سال آینده قطار شهری از میدان نمازی تا میدان الله طی طریق کند.

وی افزود: دو ایستگاه مهم در طول خط یک داریم که محل تلاقی خطوط هستند و یکی در میدان ولیعصر و دیگری در میدان امام حسین (ع) بوده و با توجه به تلاقی خطوط در این نقطه، به‌صورت سه‌طبقه اجرا می‌شود و حجم کار بیشتری نیاز دارد.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: کار اجرایی ایستگاه میدان امام حسین را سازمان عمران شهرداری سال گذشته با توان تخصصی بومی و امکانات شهرداری شیراز شروع کرد و پیشرفت آن خوب بوده و تنها به دلیل عدم همکاری دستگاه خدمات‌رسان پروژه دچار سه ماه تأخیر شده است که امید داریم با تلاش شبانه‌روزی که به‌صورت دو شیفت جریان دارد، این تأخیر جبران شود.

محمدیان اضافه کرد: بیشتر محیط فیزیکی روی ایستگاه تا پایان سال آزاد می‌شود و مابقی آن نیز تابستان سال آینده تکمیل‌شده و محیط فیزیکی آن در اختیار مردم شهر قرار می‌گیرد و کارهای داخلی ایستگاه در زیر سطح نیز تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های یک تا هشت باقیمانده در بلوار مدرس تا شهریور آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به لزوم فعال شدن ظرفیت‌های اقتصادی ایستگاه‌های مترو، بیان کرد: ظرفیت اقتصادی در چند نقطه از خطوط مترو پیش‌بینی‌شده که خروجی ایستگاه به مجتمع‌های تجاری و اداری منتهی شود که در این زمینه باید سرمایه‌گذار وارد میدان شود.

این عضو شورا ابراز داشت: تاکنون با وجود آن که بسته سرمایه‌گذاری تعریف و مشخصات آن تبیین شده، سرمایه‌گذار توانمند به میدان نیامده و لازم است که قطار شهری تبلیغات بیشتری در این زمینه انجام دهد تا ایستگاه‌ها بتوانند هزینه مورد نیاز خود را از این طریق تأمین و فضای بهتری برای شهروندان ایجاد کنند.

محمدیان تصریح کرد: تملک‌های مورد مسیر در سال‌های گذشته اعتبار خوبی نداشته در بسیاری از ایستگاه‌ها و خروجی‌ها ناتمام است چراکه هر ایستگاه باید چهار خروجی داشته باشد که تاکنون در هر ایستگاه یک تا دو خروجی تملک شده که البته با همین تعداد خروجی، ایستگاه قابل بهره‌برداری است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: در بودجه 94 مبلغ 100 میلیارد تومان برای تملک ایستگاه‌های خط یک و 50 میلیارد تومان برای تملک‌های خط دو اختصاص یافته که می‌تواند بخش زیادی از مشکلات تملک ایستگاه‌های ورودی خطوط مترو را حل کند.

دستگاه های دیگر همکاری نمی کنند

محمدیان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طوری برنامه پیش‌می‌رود تا پایان امسال به نحو مطلوبی محیط فیزیکی روی ایستگاه میدان امام حسین(ع) آزاد سازی و بخش زیادی از حصاربندی موجود در مرکز شهر که سبب ایجاد ترافیک شده است برداشته شود.

رضا محمدیان با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که در ساخت ایستگاه‌های قطارشهری باید مورد توجه قرار گیرد همدلی و حمایت دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در ساخت ایستگاه‌ها است، تصریح کرد: با توجه به همکاری نامناسب برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرای پروژه‌های مختلف شهرداری شیراز به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای تملک ساخت ورودی و خروجی‌های ایستگاه‌ها گفت: در این زمینه نیز علاوه بر اختصاص اعتبار، پیش‌بینی اجرای طرح‌‌های مختلف اقتصادی نیز با ایجاد مجتمع‌های اداری صورت گرفته که این نیز نیازمند سرمایه‌گذاری است و از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار و عدم تملک بخش‌ زیادی از ایستگاه‌ها که باید چهارخروجی داشته باشند دارای دو خروجی هستند که امید است با اختصاص اعتبار مناسب این مشکلات نیز رفع شود.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز صبح امروز از روند اجرای ساخت ایستگاه‌های قطارشهری شیراز در میدان امام حسین(ع) و میدان ولیعصر(عج) و همچنین عملیات ریل‌گذاری بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار