رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود ۸۵ استاندارد خودرو تاکید کرد: تحول در تولید و عرضه خودرو در راه است.
کد خبر: ۳۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 18 February 2017
به گزارش تابناک : خانم نیره پیروزبخت، با اعلام اینکه موضوع استاندارد سازی خودرو و افزایش استانداردهای این صنعت در دستور کار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرارگرفته است، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت استانداردهای خودرو به ۸۵ عنوان رسیده است و تا سال ۹۷ قطعا تولید برخی خودروها که با معیارهای این استانداردها مطابقت نداشته باشد متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد خودروهای مشترکی که قرار است با همکاری فرانسوی ها در کشور تولید می شود، افزود: نظارت خود را بر استانداردهای این خودروها بر اساس استاندارد اروپا انجام می دهیم به نحوی که اگر مشکلی در این زمینه به وجود آمد حتما اعلام خواهیم کرد.

پیروزبخت اظهار داشت: با اجرای استانداردهای۸۵ گانه صنعت خودرو به طور حتم در سال ۱۳۹۷ شاهد تحول جدی در عرصه خودرو خواهیم بود و خودروسازان ۲ سال فرصت دارند ایرادات فعلی تولید خود را برطرف کنند.

وی گفت: مسایلی مانند رتبه بندی ایمنی خودرو و همچنین رویکردهایی شامل محافظت از سرنشین بزرگسال، محافظت از خردسال، عابران پیاده و تجهیزات ایمنی، از جمله موارد ی است که باید در فرآیند تولید و خدمات پس از فروش و عرضه خودرو به آن توجه شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: بر تولید خودرو نظارت می کنیم اما به عنوان پلیس عمل نخواهیم کرد بلکه تمرکز خود را بر اجرای استانداردها قرار داده و گزارش کیفیت خودرو را به دولت و مجلس ارائه می کنیم.

پاسخگویی کامل و بموقع به مدارک ارسالی از سازمان ایزو

دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استاندارد بین المللی اسیتاندارد ایران اعلام کرد : بنا به گزارش دریافتی از سازمان بین الملل (ایزو) در سال ۲۰۱۶ درصد قصور جمهوری اسلامی ایران نسبت به پاسخگویی به مدارک ارسالی از آن سازمان (ملزم به پاسخگویی ) صفر درصد بوده و جایگاه کشور ما در بین ۱۴۱ کشور مورد ارزیابی عضو سازمان ایزو، در رتبه ۲۶ از نظر تعداد مدارک دریافتی بین کشورهایی با قصور صفر است.

هر ساله سازمان ایزو با ارائه گزارش آماری، پاسخگویی اعضای اصلی خود در یک سال را مورد ارزیابی قرار می دهد و در این رتبه بندی "درصد قصور کشورها" یعنی تعداد قصور در مورد مدارک فنی که ملزم به پاسخگویی به آنان است، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کشورهای با عضویت فعال یا P در کمیته های فنی ایزو، ملزم به پاسخگویی و اعلام رای به مدارکCIB (مدارک داخل کمیته)،DIS(پیش نویس استاندارد بین المللی)،FDIS (پیش نویس نهایی استاندارد بین المللی) و SR (بازنگری دوره ای) در موعد مقرر هستند که با ساماندهی به عمل آمده و پیگیری مستمر مسئولان و اعضای کمیته های فنی متناظر در سطح کشور، این موفقیت حاصل شده است.



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار