نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نقش قرآن کریم در جامعه گفت: امنیت جامعه در گرو توجه به قرآن کریم است.
کد خبر: ۳۷۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مرحله پنجم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: باید حفظ قرآن را الگوی زندگی خود قرار داده و با تحقق این مهم از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند زمینه‌ای را فراهم کرده تا در پناه قرآن کریم باشیم، افزود: آینده جهان آینده قرآن است و همان‌گونه که منتظر ظهور حضرت ولی‌عصر‌(عج) هستیم به همان اندازه هم منتظر مطرح شدن و ظهور قرآن کریم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: افرادی که در ابتدا علاقه خود را به قرآن کریم نشان داده‌اند هر روز بیشتر از گذشته آن را حفظ کرده و در فهم و معرفت قرآنی تلاش خود را بیشتر نشان می‌دهند و فراموش نکنیم که انس با قرآن انگیزه و علاقه را در انسان بیشتر می‌کند.

عابدینی تصریح کرد: باید در زندگی، شیرینی قرآن را حفظ و در تمام مسائل آن را احساس کنیم که این امر هم اکنون در بطن جامعه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: وقتی حافظ قرآن باشیم فرهنگ کشور هم قرآنی می‌شود و هر موفقیتی که کسب می‌کنیم به برکت قرآن کریم است و این هدیه آسمانی برای انسان نظم را به همراه دارد و کرامت انسانی در سایه قرآن قابل دریافت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: عزت نفس را در قرآن کریم می‌توان احساس کرد و اگر قرآنی بوده و با آن انس بگیریم، متوجه برکات قرآن از جمله هم‌نشینی و همراهی می‌شویم؛ قرآن کریم ذکر مبارک است که آرامش را در انسان ایجاد می‌کند.

عابدینی یادآور شد: همان‌گونه که انسان آرامش خود را از قرآن به دست می‌آورد، مملکت دارای آرامش و امنیت با جامعه آشوب‌زده متفاوت است و جامعه جهانی اگر بخواهد به امنیت برسد، بدون قرآن امکان‌پذیر نیست.

وی مطرح کرد: امام زمان‌(عج) هم با قرآن ظهور می‌کند چراکه این امام و اهل‌بیت‌(ع) و قرآن هر دو با هم بوده و جدا از هم نیستند؛ قرآن کریم جامعه را نورانی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار