مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین از اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور از ۱۰ تا ۲۸ اسفند ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، مهدی برزگر پیش از ظهر امروز (30 بهمن) در نشست خبری که در سالن شهید آوینی سپاه قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از برنامه های ویژه برای دانشجویان، برگزاری اردوهای راهیان نور است که سهمیه هر دانشگاه در حوزه راهیان نور 3.5 درصد است.

 

وی ادامه داد: در بحث اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، اولویت با دانشجویانی است که برای نخستین بار است که می خواهند به این اردو بروند و 50 درصد هزینه این دانشجویان را سپاه متقبل شده و مابقی را دانشگاه پرداخت می کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه کرد: سعی کردیم در اردوهای راهیان نور از روحانیون جوان و با تجربه استفاده شود تا بتوانتد با قشر جوان ارتباط بگیرند که از موسسه میقات قم، سیره شهدای قم و روحانیون بومی در این خصوص استفاده شده است.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و با توجه به این کلام رهبری محتوای دوره های راهیان نور را برنامه ریزی کردیم؛ هدف ما این است فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ از خودگذشتگی که دشمن تلاش می کند آن را کمرنگ کند به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم.

 

برزگر توضیح داد: در کشورهای دیگر این موضوع دیده می شود که به سربازهای وطنی خود ادای احترام کرده و مزار آنها را گلباران می کنند، در کشور ما این موضوع در فرهنگ دفاع مقدس برگرفته  از فرهنگ عاشوراست و باید با اهتمام بیشتری پیگیری شود و جوانان امروزی باید با ادبیات دفاع مقدس آشنا شوند.

 

وی تأکید کرد: دشمن درصدد است 2 بال انقلاب اسلامی را که ولایت و شهادت است را هدف قرار دهد و از همین رو ما برای حضور دانشجویان در مناطق عمیاتی جنوب کشور تلاش می کنیم و در واقع ما زمینه ساز هستیم و دعوت کنندگان اصلی خود شهدا هستند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خاطر نشان کرد: دانشجویان در هفت دوره از 10 تا 28 اسفنده ماه به مناطق جنوب اعزام می شوند و هر دوره پنج روزه است و از مناطق عملیاتی جنوب نظیر مناطق فتح المبین، فکه، معراج الشهدا، اروند رود، طلاییه، هویزه، علقمه و شلمچه بازدید خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اردوهای جهادی نوروز اظهار کرد: از سوم تا 13 فروردین به مدت 10 روز اردوهای جهادی نوروز 96 را خواهیم داشت و دانشجویان در دو منطقه طارم و الموت حضور پیدا می کنند.

 

برزگر اعلام کرد: در استان قزوین 40 گروه جهادی در عرصه های بهداشتی، درمانی، عمرانی و فرهنگی مشغول فعالیت هستند که دانشگاه علوم پزشکی 120 نفر در قالب پزشک ، پرستار، ماما و دندان پزشک را به اردوهای جهادی اعزام می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: گروه پزشکی در منطقه طارم حضور می یابند و گروه عمرانی در بخش الموت حضور خواهند یافت که 5 گروه 200 نفره از دانشجویان دانشگاه های مختلف هستند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی یادآور شد: ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم و دانشجویان با حضور در مناطق محروم در ایجاد این عدالت کمک خواهند کرد و تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی از دیگر آثار اردوهای جهادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار