رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری 200 مراسم سوگواری و عزاداری در ایام فاطمیه دوم خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 20 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین،حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به مناسبت ایام فاطمیه نخست و دوم، 40 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای شهرستان آبیک اعزام شده‌اند.

وی افزود: مبلغان و مبلغه‌ها در مساجد به سخنرانی در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب پرداخته و به احکام شرعی و سؤال‌های اعتقادی مردم پاسخ می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: در ایام فاطمیه نخست علاوه بر برگزاری مراسم در دفتر امام جمعه شهر آبیک، در مساجد امام جعفرصادق‌(ع) ،امام حسین(ع)، موسی‌بن‌جعفر و امام زمان‌(عج) و همچنین حدود 50 هیأت مذهبی آقا و خانم شهر آبیک برنامه‌های ویژه فاطمیه برگزار شده است.

جان‌محمدی اضافه کرد: در ایام نخست فاطمیه حدود 50 مراسم سوگواری و عزاداری در شهرستان آبیک برگزار شده که در ایام فاطمیه دوم، 200 مراسم عزاداری و سوگواری توسط هیأت‌های مذهبی آقا و خانم این شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنج‌شنبه 12 اسفند ماه جاری سالروز شهادت حضرت زهرا‌(س) از ساعت 10 تا 12 ظهر در مسجد ولیعصر‌(عج) شهر آبیک برگزار می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ایام فاطمیه نخست، یک تا سه روز و فاطمیه دوم، سه تا پنج روز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت فاطمه‌(س) ادامه داد: این بانوی بزرگوار اسلام تا پای جان از ولایت دفاع کرد و تا آخرین لحظه ایستاد و به عنوان بهترین و حامی مبلغ ولایت، شهید این راه شد.

جان‌محمدی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) سبک زندگی اسلامی را رعایت می کرد و در اجتماعاتی که لازم نبود، حضور نمی‌یافت اما در صورت لزوم، با وقار و شکوه خاصی در مجالس شرکت می‌کرد.

وی با اشاره به رعایت حجاب و عفاف از سوی حضرت فاطمه‌(س) خاطرنشان کرد: حجب و حیا و رعایت عفاف و حجاب در برخوردها و رفتارهای ایشان مشخص بود که در هنگام برخورد با فرد نابینا بیان کرده بود که او مرا نمی‌بیند اما من که او را می‌بینم.

این مسؤول با اشاره به این حدیث امام محمد باقر‌(ع) که «ستون های دین پنج چیز است و شامل ولایت فقیه، روزه، نماز، خمس و زکات می‌شود»، بیان کرد: ایران اسلامی در مقایسه با کشورهای دیگر به موفقیت بسیاری دست یافته به برکت وجود ولایت فقیه است که در رابطه خارجی و سیاسی، رفتار اجتماعی و مسائل اقتصادی و معنوی ثمرات بسیاری داشته و دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک عنوان کرد: تبعیت از ولایت فقیه به عنوان هدایت‌گر جامعه اسلامی، ضروری و مفید فایده است و در دنیا و آخرت سعادتمندی انسان را به همراه دارد.

جان‌محمدی افزود: افراد جامعه اسلامی بیشتر مذهبی هستند و به تأسی از حضرت زهرا(س) حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند اما تعداد معدودی هستند که به دلیل غفلت و جهالت ملزم به رعایت حجاب اسلامی نیستند که آگاه‌سازی و بصیرت افزایی در ترویج حجاب می‌‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم‌(ص) روزی از یارانش پرسیدند که چه چیزی برای زنان از همه بهتر است که نتوانستند پاسخ دهند؛ امام علی(ع) که آنجا بود نزد حضرت زهرا(س) رفت  و سؤال پیامبر را پرسید.

این مسؤول اضافه کرد: حضرت زهرا(س) خطاب به امام علی(ع) فرمود: از همه بهتر برای بانوان این است که نه آن‌ها مردان بیگانه را ببیند و نه مردان بیگانه آنان را ببینند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: امام علی(ع) پاسخ را به پیامبر اعظم(ص) رساند و ایشان فرمود: « البته که حضرت زهرا(س) پاره تن من است» که این فرمایش خاتم‌الانبیا(ص) دو پیام دارد؛ نخست اینکه رعایت حجاب و عفاف در نزد بانوی بزرگ اسلام اهمیت بسیاری داشت، دوم بیانگر جایگاه علمی حضرت زهرا(س) بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار