بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«پرواز همه این پرنده‌ها در تهران ممنوع شد»،«واکنش وزارت خارجه به ادعای جدید کریمی قدوسی»،«ارزیابی ۲۰ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری»،«خاطره حجتی‌کرمانی از رانندگی مقام معظم رهبری»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ 20 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واگذاری اراضی ۳۰۰۰ میلیاردی قشم به افراد خاص

طبق اعلام مسئولان در اواخر دولت قبلی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اراضی مختلف در جزیره قشم به افراد یا سازمان‌های مختلف که با عنوان "خاص" از آن‌ها نام برده می‌شد واگذار شد تا موجب تشکیل ۴۱ پرونده در دستگاه قضایی شود. حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با پرونده زمین‌هایی که در اواخر دولت احمدی‌نژاد به افراد و سازمان‌های خاص واگذار شده تا حجمی از پول‌های بیت‌المال مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و نیز دستور ویژه دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای بازگرداندن این اراضی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ که به منطقه آزاد قشم آمدم ۴۱ پرونده مساله‌دار از قبل وجود داشت و کمیته‌ای را در این راستا تشکیل دادیم که شامل مشاوران حقوقی بود تا بتوانیم به راهکارهای مناسب دست یابیم. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این‌که ۴۱ پرونده مذکور که با آنها روبه‌رو بودیم رقمی معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان داشت، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۱۳۵۰ میلیارد تومان از این ۳۰۰۰ میلیارد تومان را بازگردانیم و این موفقیت را مرهون کمک دوستان در دستگاه قضایی در عودت بیت‌المال هستیم. علاوه بر این پرونده‌های باقی‌مانده نیز در دست بررسی است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

پرواز همه این پرنده‌ها در تهران ممنوع شد

پس از ماجراهایی که در ماه‌های گذشته بر اثر پرواز پهپادها در تهران ایجاد شد تسنیم امروز از ممنوعیت پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران خبر داد. جانشین عملیات قرارگاه ثارالله گفت: پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد. سردار سید علیرضا ربیعی جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اقدامات قرارگاه ثارالله تهران در خصوص ساماندهی استفاده از کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی گفت: با توجه به اینکه تامین امنیت تهران به عهده قرارگاه ثارالله است، فضای امنیتی تهران را هم برعهده قرارگاه ثارالله گذاشته‌اند. براین اساس صدور هرگونه مجوزی برای پرواز این گونه پرنده‌ها، مسئولیت و صدور مجوز به عهده این قرارگاه است.

 

واکنش وزارت خارجه به ادعای جدید کریمی قدوسی

روابط عمومی وزارت خارجه، در واکنش به ادعاهای اخیر کریمی قدوسی یکی از نمایندگان مجلس این ادعاها را بی اساس و کذب و آن را مصداق عمل مجرمانه و قابل پیگرد عنوان کرد. در اطلاعیه وزارت خارجه در این ارتباط آمده است: «روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص ادعاهای جدید آقای کریمی قدوسی درباره " توافقات به اصطلاح هفت گانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای با طرف‌های آمریکایی " ضمن تکذیب این ادعا، آن را کاملا بی اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه کشور می‌داند که مصداق بارز عمل مجرمانه و قابل پیگرد است. جای تاسف است در حالی که اینگونه افتراهای کاملا بی اساس، هر بار مورد سوء استفاده بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی واقع شده و آنها را در رویارویی‌های خصمانه خود جری‌تر ساخته است، هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن صورت نمی گیرد.

 

نامزد نهایی اصولگرایان کیست؟

مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با ایرانا در خصوص برخی کاندیداهای انتخابات ۹۶ گفت: گمان و حدس من این است که محمدرضا باهنر نامزد اصولگرایان خواهد بود و روی وی اجماع لازم صورت می گیرد هر چند خود وی می گوید نامزد نخواهم شود. وی همچنین در خصوص اعلام کاندیداتوری بقایی گفت: بقایی هم اصولا آمده که رد صلاحیت شود. وی با توجه به محکومیتی که دارد قطعا رد صلاحیت خواهد شد. از سویی فاقد حداقل شرایط سخنوری و امکان تهییج افکار عمومی است.

 

ماجرای اختلاف روحانی و هاشمی

مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با فارس پر خصوص اختلاف نظر روحانی و هاشمی در آخرین جلسه مجمع به ریاست مرحوم هاشمی گفت: این موضوع به جلسۀ آخر برنمی‌­گردد، در طول تدوین سیاست­های برنامۀ ششم رخ داد. آقای دکتر روحانی اعتقاد داشتند برنامۀ توسعه جزو وظایف رئیس‌­جمهوری است و استناد هم کردند به قانون اساسی و می­گفتند دلیلی ندارد که ما از مجمع بخواهیم سیاست تدوین و ابلاغ کند و یا قانونی در مجلس تدوین شود، این‌ها جزو کارهای خود من است و من انجام می­دهم، نیازی به سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری ندارد، وظیفه مهمی است و وظیفه منِ رئیس‌­جمهوری است که انجام بدهم. در آن جلسه مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی فرمودند آقای روحانی! این مسئله‌ای نیست که شما بخواهید اینجا مطرح کنید، ما امروز از مقام معظم رهبری یادداشتی داریم که حاوی محورهای پیشنهادی برای سیاست­های برنامۀ ششم نوشته‌شده است، باید در مورد آن تصمیم­گیری کنیم، ما که نمی‌­توانیم ابلاغیۀ مقام معظم رهبری را با این تشخیصی که شما دارید کنار بگذاریم، شما خودتان می­توانید بروید خدمت مقام معظم رهبری و مساله­‌تان را مطرح کنید اما فعلاً وظیفۀ ما رسیدگی به ابلاغیۀ مقام معظم رهبری است. آقای هاشمی سپس جلسه را ادامه دادند، یعنی در آن جلسه مرحوم آقای هاشمی خیلی محترمانه رعایت حدود رئیس‌جمهوری را کردند اما گفتند ما در مقابل سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری نمی­توانیم نظریۀ شما را ترجیح بدهیم زیرا ما ناچاریم از رهبری تبعیت بکنیم.

 

تشکیل فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته در مجلس

فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته با 6 عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. بر اساس این گزارش محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان رئیس، علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان نایب رئیس اول و شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش نایب رئیس دوم شدند. همچنین حسن لطفی نماینده مردم رزن به عنوان دبیر اول، منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد به عنوان دبیر دوم و سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

 

مرخصی مهدی هاشمی تمدید شد

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت که مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفندماه تمدید شده است.وی در خصوص خبر منتشره مبنی بر رد درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی، اظهار بی اطلاعی کرد.وکیل مهدی هاشمی نیز درباره صحت خبر رد درخواست اعاده دادرسی موکلش گفت که فعلا چیزی در این زمینه مبنی بر موافقت یا رد درخواست به ما ابلاغ نشده است. رویداد این خبر را منتشر کرد.

 

ضیافت شام ناطق برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تکذیب شد

دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر برگزاری ضیافت شام از سوی ناطق نوری برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به مناسبت سوگواری رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد. در اخبار منتشره نام افرادی همچون حمیدرضا جلائی پور و مرتضی حاجی به عنوان دعوت شدگان در این ضیافت مطرح شده بود که این افراد در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری چنین مراسمی اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند که دعوتی صورت نگرفته است.

 

مردم می‌دانند بازگشت دولت افراطی چه خطری دارد

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: در وحدت ملی جایی برای تندورها نیست به همین دلیل است که با تمام توان سعی می‌کنند که نگذارند این موضوع صورت بگیرد. مرتضی مبلغ با بیان اینکه با وجود ترامپ در ایالات‌متحده کسی باید در رأس قوه مجریه ایران قرار بگیرد که بدون تنش و هیجان کشور را اداره کند، گفت: مردم ما در طول ۸ سالی که نگاه افراطی بر کشور حاکم بود سختی‌‌ها و آسیب‌ها را با گوشت و پوستشان درک کردند. آن‌ها امروز به‌خوبی می‌دانند تندروی و رفتارهای هیجانی چه آسیبی می‌تواند ایجاد کند. جامعه در اثر تجارب گذشته به این سطح از هوشمندی رسیده که اجازه ندهد بار دیگر افراطیون بازگردند. جماران این خبر را منتشر کرد.

 

روایت سلیمی‌نمین از بازی قدیمی احمدی‌نژاد و تک‌روی‌های جلیلی

عباس سلیمی‌نمین خبر داد که حاجی بابایی از شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب کناره رفته است چون کسانی که در این شورا حضور دارند نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند. رونمایی و اعلام کاندیداتوری چهره های اصولگرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این روزها اوج گرفته است. یک روز نام تقوی مطرح می شود و روزی دیگر نام رستم قاسمی و حاجی بابایی، حتی زریبافان و بذرپاش و ...ین درحالیست که سفرهای انتخاباتی سعیدجلیلی هم بیش از گذشته شده و احمدی نژادی ها هم با فعلا با پرچم بقایی وارد گود رقابت شده اند. در میانه این اعلام نامزدی ها این سئوال مطرح است که مکانیزم همگرایی اصولگرایان بعد از 2 ماه از اعلام موجودیت چقدر توانسته موفق عمل کند.عباس سلیمی نمین معتقد است: این اعلام حضور شخصیت های اصولگرا خارج از برنامه نیست طبق برنامه همه قرار است برنامه های خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب ارائه دهند و متعهد به نظر اعلامی این مجموعه باشند تا در چند مرحله انتخاب نامزد نهایی انجام شود.گرچه برخی چهره های پایداری از رونمایی مدل جدید همگرایی در جریان اصولگرا سخن می گویند اما عباس سلیمی نمین تأثیرگذاری آن مکانیزم را رد می کند و می گوید: مجموعه ای نیست که پایداری بخواهد با آنها مدل همگرایی تعریف کند. جماران این خبر را منتشر کرد.

 

وقتی سفر ابتکار صدای موافقان دولت راهم درآورد

انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا همدان در آستانه سفر ابتکار به این استان در نامه ای خطاب به وی اعلام کرد: با توجه به اولویت داشتن مسئله ی خوزستان، حضورتان در استان همدان در این زمان، نادرست و نابجا بوده است. از سرکار عالی میخواهیم به خاطر مردم خوزستان سفر به همدان را لغو و به جای آن به اهواز سفر کنید. برنامه هایتان را برای حل این بحران به مردم خوزستان اعلام کنید و بیش از این سکوت نکنید. دانشجو این خبر را منتشر کرد.

 

ارزیابی ۲۰ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به برنامه های این جبهه برای انتخابات های پیش رو، گفت: با توجه به انجام سفرهای استانی اعضای شورای مرکزی این جبهه و دیدارهای مردمی انجام شده به ویژه در دو سه ماهه اخیر و مطالبه مردم عزیز در سراسر کشور به ویژه جوانان انقلابی، شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصمیم گرفته که بر مبنای مطالعه و تحقیق براساس نیازهای کشور در پایان دهه چهارم و آستانه ورود به پنجمین دهه از حیات پر خیر و برکت انقلاب اسلامی نزدیک به صد مولفه مورد نیاز یک رئیس جمهور انقلابی و در شأن نظام جمهوری اسلامی را تدوین نماید.وی افزود: پس از بررسی و تبادل نظر با کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه نزدیک به حدود ۴۰ شاخص را از بین مولفه های مذکور استخراج و جمع بندی کردیم.دبیر کل جبهه پایداری تصریح کرد: در حال حاضر ارزیابی اولیه حدود بیست نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری بر اساس شاخص های مذکور در جبهه پایداری آغاز شده است و ان شاء الله در آینده نزدیک نتایج جمع بندی به استحضار ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

 

واکنش کدخدایی به احتمال کاندیداتوری رئیسی

عباسعلی کدخدایی درباره دعوت برخی گروه های سیاسی از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری برای نامزدی در انتخابات 96 و احتمال قبول این دعوت به کاندیداتوری گفت: هر عضو هیأت نظارت بر انتخابات بخواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود طبق قانون باید از مسئولیت خود در هیأت نظارت استعفا دهد و کسی دیگری جایگزین او خواهد شد.سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که اگر یک عضو هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تصمیم به نامزدی در این انتخابات گرفت باید قبل نام نویسی نامزدها اقدام به استعفا کند یا در مدت زمان نام نویسی نامزدها هم می تواند از مسئولیت خود استعفا دهد و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند؟ اظهار کرد: قاعدتا هر زمانی تصمیم به نامزدی در انتخابات گرفت باید استعفا دهد اما قانون درباره زمان آن سکوت دارد و زمان خاصی مشخص نشده است. این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

واکنش سخنگوی جبهه پایداری به یک شایعه

سخنگوی جبهه پایداری گفت که گزینه نهایی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنوز مشخص نشده است.مجید متقی فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی کاندیدای جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت:‌ گزینه نهایی جبهه پایداری هنوز مشخص نشده و این جبهه بر روی کاندیدها به جمع بندی نرسیده است.

 

ساختار و ماموریت‌های پلیس فتا باید تغییر کند

سردار احمدرضا رادان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در خصوص تهدید مسائل سایبری برای کشور و برنامه‌هایی که این مرکز برای آینده این حوزه دارد به خبرنگار ایلنا گفت‌: یکی از محورهایی که در اولین همایش مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به آن خواهیم پرداخت حوزه فن‌آوری ناجا در آینده است. مسائل سایبری یکی از قسمت‌های حوزه فن‌آوری است و یکی از مسائلی است که به آن خواهیم پرداخت.رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی ادامه داد: اگر پیچیدگی‌های آینده در این حوزه‌ هم باشد پلیس فتا یا حوزه فناوری ناجا در آینده باید تغییر کرده باشد. این تغییر چه در سازمان، چه در ساختار و چه در انجام ماموریت‌ها باید وجود داشته باشد تا از آنها استفاده کنیم.سردار رادان به همکاری مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با خبرگان و نخبگان پرداخت و در این مورد گفت: بیش از 28 مرکز و دانشگاه در این حوزه به ما کمک می‌کنند که با اندیشمندان هم در ارتباط هستیم. باید اشاره کنم که در بین این اندیشمندان، نخبگان و خبرگان هم به ما کمک خواهند کرد.

 

احتمال ارائه ۲ لیست توسط اصلاح‌طلبان

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره عضویت رهامی در شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: من تا جایی که اطلاع دارم شورای سیاست‌گذاری از وی دعوت کرده اما اینکه رهامی به این شورا برود یا خیر، هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تاکنون هم بنا ندارد که به آن مجموعه برود. رهامی کما‌فی السابق مسئولیت کمیته انتخابات را برعهده دارد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح‌طلبان لیست مشترک ارائه دهند، گفت: بعید میدانم که چنین اتفاقی بیفتد زیرا هر دو مجموعه اصلاح‌طلب برنامه‌ریزهای لازم برای ارایه لیست جداگانه به عمل آورده اند و بعید است در مدت باقی مانده تا انتخابات بتوانند به یک تصمیم مشترک برسند. البته ممکن است در لیستهای ارایه شده از سوی این دو مجموعه اشتراکاتی وجود داشته باشد.

 

درخواست یک مرجع تقلید درباره برگزاری کنسرت در قم

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: استان قم از جایگاه ویژه و اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل وجود اداره فرهنگ و ارشاد یک امر نافع خواهد بود.وی بابیان اینکه اگر در قم حرکتی غیرشرعی رخ دهد اعتراض به آن از تمام جهان شنیده می‌شود، افزود: پیش نیامدن اتفاق ناخوش آیند در قم به اداره فرهنگ و ارشاد بستگی دارد ازاین‌رو باید مواظب باشید تا در قم حرکت نامناسبی رخ ندهد که نمی‌توان جواب ملت را داد.آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: باید مواظب مسائل دینی بوده و تا جایی که امکان داشته مسائل دینی اعمال شود که شأن قم تاب جشن‌های آن‌چنانی و ناهنجار را ندارد. وی با تأکید بر اینکه باید از جشن‌ها و کنسرت‌هایی که در قم برگزار می‌شود جلوگیری کرد، ابراز کرد: پست وزارت ارشاد از همه وزارت خانه‌های دیگر مهم‌تر بوده به دلیل اینکه اداره فرهنگ و ارشاد با دین مردم سروکار دارد.

 

علت تشکر رئیس قوه قضائیه از ظریف

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به برگزاری همایش فلسطین در تهران، این همایش را فرصتی مغتنم برای جمهوری اسلامی جهت رساندن ندای مظلومیت ملت فلسطین به گوش جهانیان دانست و تصریح کرد: آمریکا و اذنابش دشمن هستند و قطعاً از هر نقطه ای که احساس کنند ما ضعف داریم ضربه خود را وارد خواهند کرد، بر لزوم پاسخ قاطع و محکم به تهدیدها تاکید کرد و گفت: ما در عین حال که از دولت محترم و بویژه وزیر محترم امور خارجه به سبب موضع‌گیری های مناسب در برخی مقاطع نسبت به تهدیدها تشکر می کنیم اما معتقدیم که در زمان مقتضی و مناسب باید قاطع تر و محکم تر پاسخ گفت تا دشمنان بدانند که ملت ما پای آرمان های خود ایستاده و هرگز از آن چه که مربوط به عزت و استقلالش باشد کوتاه نخواهد آمد.

 

خاطره حجتی‌کرمانی از رانندگی مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی خاطرات جالبی از رانندگی مقام معظم رهبری و همچنین نگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به فوتبال را در سال‌های دور تعریف کرد. وی گفت، من با ایشان در پیرانشهر تبعید بودیم در سال‌های قبل از انقلاب. ایشان یک راننده بی‌مانند هستند. در آن زمان شیعیان بزمان آقای خامنه‌ای را دعوت کردند و من با همسرم همراهشان شدیم. ایشان رانندگی کرد. من کنارشان نشسته بودم. در راه درباره رانندگی تعریف می‌کردند. ایشان می‌گفتند راننده‌های خوب ۵ دسته هستند. قهارترین راننده‌های جاده اما آنهایی هستند در رانندگی اگر حتی خوابشان ببرد، پیچ‌های جاده‌ها طوری در ذهنشان است که وقتی به پیچ می‌رسند خود به خود بیدار می‌شوند و از آنها رد می‌شوند.روزنامه تماشاگران این خبر را منتشر کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار