کلاهتان را قاضى کنید و به عقب برگردید ، مرورى بر شعارهاى انتخاباتى سه سال و نیم قبل خود بکنید ، تا چه میزان در حوزه بافت هاى فرسوده ، ساماندهى حاشیه نشینى و برنامه ریزى و مدیریت علمى شهر موفق عمل کرده‌اید؟ مگر نه این است که شما سیاسى نیستید و به گفته خودتان عمرانى ترین و محق ترین فرد در این حوزه مى باشید؟
کد خبر: ۳۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 21 February 2017

به دنبال اظهارات ایرج شهین‌باهر، رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم شهر تبریز در آناج ، علیرضا نوین شهردار سابق کلانشهر تبریز، با ارسال جوابیه‌ای به بخشی از سخنان عضو شورای شهر تبریز واکنش نشان داد.

دراین جوابیه آمده است:

این قبیل اظهارنظرها و نظایر آن مثل پرداخت ٣٥٠ میلیارد تومانی بدهی مدیریت قبلی را در فصل انتخابات پیش روى شوراهاى اسلامى باید هوچی گری و سیاه نمایی و فرار به جلو ارزیابى کرد، به هر حال براى بالا بردن شانس رأى آورد در شوراى آینده که با ریزش 40 درصدى کرسى‌هاى نمایندگى روبرو خواهد بود، نیاز به این گونه مصاحبه‌ها وجود دارد، بگذریم ...
 آیا جناب آقاى شهین باهر که خود را عمرانى‌ترین فرد شوراى چهارم تبریز مى‌خواند و با زیر سوال بردن خدمات مدیریت قبلى شهردارى در زمان بنده مى‌باشند و از غیر ضرورى بودن اجراى برخى پروژه‌هاى عمرانى و سرمایه‌گذارى سخن مى‌گویند ، پیش وجدان خود و با تکیه بر تخصص‌ها و تجربیات موجودشان ، معتقد به گفته‌هاى خود هستند؟ بعید مى‌دانم این گونه باشد، چراکه بسیارى از کارهاى انجام گرفته و برنامه ریزى‌هاى پیش بینى شده آن دوران در قالب برنامه 5 ساله دوم و سوم شهردارى موسوم به تبریز 90 و 95، بستر همین توسعه و پیشرفتى است که امروز شخص ایشان و همکارانشان در شورا و مدیران شهردارى به آن مى‌بالند و به عنوان کارنامه مدیریتى خود مطرح می‌کنند.
آقاى شهین باهر در حالى خدمات ماندگار در حوزه سرمایه‌گذارى بخش خصوصى دوره قبل را " سرمایه‌برى " مى‌دانند که گویا فراموش کرده‌اند، شورا و شهردارى فعلی، بهره بردار منافع و درآمدهاى پایدار همین پروژه‌ها هستند و تبریز در سال 88 با تدوین شیوه نامه سرمایه گذارى در کشور، پیشگام و پیشتاز این حوزه شد و امروز 1240 شهر بزرگ و کوچک ایران دنباله رو همین سیاستى هستند که از تبریز و مدیریت شهرى آن دوران آغاز گردیده است.
متأسفانه برخى آقایان با تکیه بر سیاست تخریب و نقد غیرمنصفانه عملکرد دیگران، همواره به دنبال مطرح کردن خود بوده و هستند، بدون آن که از عملکرد و کارهاى خودشان سخن بگویند و ذره بینشان را روى اقدامات خود بیاندازند!!!
کاش شما عمرانى ترین فرد شوراى چهارم ، گزارشى از خدمات سرمایه‌گذارى خود و پروژه های اجرا شده در این دوره که برخی از آنها با مشکلات فنی و قضایی و بزهکاری روبرو بوده و همینطور به اقدامات غیرقانونی شرکت آیتا اشاره می‌کردید و پروژه‌اى شاخص و به قولی ستاره‌دار که در زمان شما متولد شده است به مردم معرفى می‌نمودید.
بنده نمیدانم از نقد غیرمنصفانه پروژه‌های سرمایه گذاری دوره قبل چه سودی حاصل شهر تبریز می‌شود؟ اینکه بعضی از پروژه‌ها را تعطیل کرده‌اید و توجیه می‌کنید که منابع مالی و توانمندی لازم را نداشتند درست بنظر نمی‌رسد چراکه رکود اقتصادی کل کشور و فضای منفی و کم لطفی مدیریت شهری علیه سیستم نوپای سرمایه گذاری مردمی و موارد دیگر موجبات تعطیلی گردیده است.
بطور یقین این مجموعه توان و پتانسیل این را دارد که به یکی از کارآمد ترین مجموعه‌های شهری تبدیل شود و ده‌ها برابر وضعیت کنونی ارائه خدمت نماید.
 جناب شهین باهر! عده‌ای بر این تصورند که پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز فقط در ایجاد مجتمع‌های تجاری است، در حالی که بیش از هشتاد درصد پروژه‌های مشارکتی شهرداری در سایر کاربری هاست؛ خصوصا کاربری‌های عمومی و جالب اینکه در پروژه‌های تجاری هم سعی شده قسمت‌هایی از آنها به کاربری‌های عمومی اختصاص یابد تا سرانه فضاهای عمومی شهر افزایش یابد از جمله پروژه‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
- کارخانه بازیافت و تفکیک پسماند.
- شهربازی ائل گلی و ده‌ها شهربازی محله‌ای
- چندین سالن ورزشی
- ده‌ها جایگاه سوخت
- تعدادی از ایستگاه‌های مترو خط اول تبریز
- هتل پنج ستاره لاله کایا و مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک
- احیای بیش از صدهکتار بافت فرسوده
 -ساختمان کلینیک و مرکز درمانی امام رضا
- پارکینگ‌های تمام مکانیزه
-احداث ده مرکز معاینه فنی خودرو
 -شهرک مبلمان و خودرو
- مشارکت در احداث ٥٠٠٠ واحد مسکونی
 -ساختمان مرکز تجارت جهانی تبریز
- و ده‌ها پروژه دیگر.
لازم بذکر است پروژه‌هایی که تعطیل شده یا درحال اجرا می‌باشد همگی منابع درآمدی دوران مدیریتی قبل می‌باشد که بعضا سهم شهرداری در این پروژه‌ها را به بانک شهر از بابت سررسید وام‌ها و یا تعدادی را بفروش رسانده‌اند و زیر سوال بردن پروژه‌های سرمایه گذاری منصفانه نمی‌باشد.
 اینجانب بر آنم تا با یادآورى بخش دیگرى از مسایل، کمکى به ذهن فراموشکار برخى دوستان کنم ، در خصوص عقد قرارداد و خرید یکصد و پنج واگن و خرید تجهیزات تخصصی و برق بالاسری مترو و تملک ایستگاه‌های خط یک و ریل گذاری از دپوی ایستگاه ائل گلی تا چهارراه شهید بهشتی و خرید تجهیزات ناوبری که همه این‌ها در سال‌های ماقبل ٩٢ صورت گرفته است نه با بودجه ای که بقول شما اندازه ١٢ سال گذشته دولت و شهرداری هزینه شده است .همچنین درخصوص اظهارات آقای شهین باهردر مورد تغییر کاربری ٣٥٠ هکتاری فضای سبز باید اضافه کنم که صحت و سقم آن مربوط به کمیسیون شورای عالی شهرسازی استان (کمیسیون ماده ٥ ) میباشد که مسئولیت آن کمیسیون بعهده  استاندار محترم وقت بوده است که خود جنابعالی و مدیران نظام مهندسی استان عضو ثابت ان کمیسیون بوده و قطعا به میزان صحت آن مطلعند .
جناب باهر!
کلاهتان را قاضى کنید و به عقب برگردید ، مرورى بر شعارهاى انتخاباتى سه سال و نیم قبل خود بکنید ، تا چه میزان در حوزه بافت هاى فرسوده ، ساماندهى حاشیه نشینى و برنامه ریزى و مدیریت علمى شهر موفق عمل کرده‌اید؟ مگر نه این است که شما سیاسى نیستید و به گفته خودتان عمرانى ترین و محق ترین فرد در این حوزه مى باشید؟
کاش قبل از این اظهارنظر ها در خصوص  برخى واقعیت‌ها و اطلاعات صحیح آن دوران را از معاون فعلى شهرسازى و معمارى و معاون عمرانی  شهردارى که 7 سال فوق را هم در همین کسوت با بنده کار کرده‌اند مى پرسیدید تا ناگزیر از بیان واقعیت‌ها نمى شدیم ...
لازم می دانم از همکاری ، سعه صدر ، دقت و بصیرت تمام کسانی که تاکنون حامی سیستم سرمایه گذاری مردمی و مشارکتی  بودندو به آبادانی شهر تبریز کمک کرده  و دراجرای اصل ٤٤ قانون اساسی و فرمان مقام معظم رهبری اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی قدم برداشته اند تشکر و قدردانی نمایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار