بعد از یک مدت مشخص شد ایشان نیز به دنبال سهم خواهی هستند که در تماس تلفنی من به ایشان تذکر دادم و ایشان در جواب بنده گفتند مملکت همه دنبال سهم خواهی هستند ، از آقای روحانی سهم خواهی کرده اند و از من هم سهم خواهی کردند که مجبور شدم ،کی دنبال سهم خواهی نیست که من هم نباشم.
کد خبر: ۳۸۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 22 February 2017
این روزها دو گروه از سیاسیون به شدت در حال افشاگری و رجز خوانی بر علیه هم هستند که البته هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم ، مطمئنا باید منتظر اینگونه کنش ها و واکنش ها باشیم. گروه اول مدیران کلان استانی هستند که به نظر می رسد با وضعیت بوجود آمده در این چند روز ، روزهای پر تنش دیگری را هم خواهیم دید و گروه دیگر اعضای شورای شهرها هستند که این گروه به دلیل آزاد بودن در بیان صحبت های بی پرده ، حتما روزهای پرچالشی را بوجود خواهند آورد. اما در این بین شورای شهر یاسوج به عنوان مرکز استان ، تنش های بیشتری را شاهد است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نگاهی به صحبت ها و مواضع اخیر در میان مسئولین استان نشان دهنده ی نوعی ناهماهنگی و البته به نظر می رسد نوعی فرافکنی هم در پذیرش عدم موفقیت در وظایف محوله است که سعی در مقصر نشان دادن دیگران است.
ناهماهنگی و اختلافات زیاد در میان مدیران
آنچه که تاکنون در خصوص مدیران بسیار برجسته شده نوعی تقسیم طایفه ای است که با مدیریت نمایندگان بوجود آمده است به گونه ای که نمایندگان به جای کار مشاوره و رایزنی ، با هماهنگی دولت مناسب استانی را بین حوزه های خود تقسیم نموده و در این بین کمترین سهم در شاخص انتخاب مدیران به موضوع شایستگی می رسد !البته این موضوع را یکبار یکی از نمایندگان دوره های گذشته استان که اتفاقا معروف است به رک و راستگویی است ،به صراحت اعلام کرد .
بحث استخدام های فله ای و غیرقانونی ، توجه به نورچشمی ها در و تنش های درون گروهی جناح حاکم در استان نشان دهنده ی نوعی ولنگاری و هرکی به هرکی در مدیریت استان است . (اینجا)
در یکی از جلسات به ریاست رئیس دستگاه قضایی استان یکی از مدیران فیلمی از انشعابات غیر مجاز نشان می داد و از مشکلات دستگاه تحت مدیریت خود می گفت ! مسئولی دیگر از ساختمان هایی در شهر می گفت که بدون مجوز سر به آسمان برده اند و آن یکی از زمینخواری و ...! در این موقع بود که رئیس دستگاه قضا برآشفت و گفت : این چه نوع مدیریتی است که شما دارید ؟ پس شما چکاره اید توی این شهر؟ چرا با وجود چنین مستنداتی پرونده ی شکایتی به دستگاه قضا نیامده است ؟ و ....
موارد باری به هر جهت مدیران در مدیریت در این استان چنان زیاد است که مجال و حوصله ای برای گفتن آن ها نیست و البته مربوط به این دولت و آن دولت نیست و متاسفانه در همه ی دولت ها چنین سوء مدیریتی حاکم بوده است.
تنش ها در شورای شهر یاسوج
اما در میان اعضای شورا موضوع کمی متفاوت تر می شود ! رقابت در میان اعضای شورا برای تصاحب کرسی شورای شهر آن هم شهری مانند یاسوج با مدیریت عجیب و غریب آن و امتیازات بیشماری که نصیب منتخبان بیرون آمده از صندوق های رای می شود ، به این همه جار و جنجال می ارزد! از طرف دیگر بافت به شدت طایفه ای در این شهر (این موضع شامل کل استان می شود) اعضای شورا را به شدت برای چنین پرخاشگری هایی جهت تهییج افکار عمومی مجاب می کند و البته آن ها هم به خوبی بر این موضوع واقفند و عمل می کنند.
 طی روزهای گذشته انتقادات تند سرافراز اردشیری عضو اصلاح طلب شورای شهر یاسوج در سایت‌های استانی خبرساز شد. حامیان شهردار یاسوج در شورای شهر نیز به دفاع از عملکرد جاوید پرداختند و اردشیری را به فرافکنی و جلب توجه در آستانه انتخابات متهم کردند.
کار به همین جا ختم نشد و علی علی پور که طی این چند سال از منتقدین شهردار یاسوج بود هم گفت :متاسفانه در همه ابعاد شهردار ضعیف عمل کرد ،طرح سوال از شهردار از سال ۹۲ هم داشتیم ،شاید بگویند که چرا الان مطرح می کنیم در صورتی که این روند را طی این سال ها داشته ایم ،مکاتبات ما مشخص است و این بحث ارتباطی با انتخابات ندارد و مشخص است طی این ۳ سال و اندی چه کسانی از شهردار سوال مطرح کرده اند.
علی پور روزی که آقای جاوید شروع بکار کرد ایشان سوگند یاد کردند که سهم خواهی نداشته باشند و نهایتا خودشان را پاک و مبرا از هر چیزی اعلام کردند که بعد از یک مدت مشخص شد ایشان نیز به دنبال سهم خواهی هستند که در تماس تلفنی من به ایشان تذکر دادم و ایشان در جواب بنده گفتند  مملکت همه دنبال سهم خواهی هستند ، از آقای روحانی سهم خواهی کرده اند و از من هم سهم خواهی کردند که مجبور شدم ،کی دنبال سهم خواهی نیست که من هم نباشم..
مردم از مجموعه شهرداری رضایت ندارند،شهرداری به دنبال اهداف خودش است و در این بین اعضای اکثریت شورا از صفر تا ۱۰۰ ایشان را حمایت می کنند در خیلی از جاهها تیم اکثریت از اجازه نمی دادن آقای جاوید در شورا حضور پیدا کنند و گرنه امکان داشت بسیاری از مشکلات حل شود. 
با نگاهی مختصر به برخی مواضع اخیر سیاسیون و همچنین اعضای شورای شهر یاسوج خواهیم دید که چه نوع تفکراتی بر مدیریت این استان حاکم است و اگر نگوییم دلیل اصلی اما یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی استان در میان دیگر استان ها همین نوع تفکرات و اعمال در مدیریت هاست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار