مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: طرح همیار گردشگر در ایام نوروز در استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: این کمیته تاکنون چندین جلسه را برگزار کرده و مصوباتی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات کمیته اسکان این بود که در هفته نخست نوروز 96 از ظرفیت اداره آموزش و پرورش استان قم برای اسکان زائرین در استان استفاده کنیم، در هفته دوم نیز باید وضعیت را بسنجیم، اگر واحدهای اقامتی استان قم جوابگوی زائرین نبود، باز هم از ظرفیت اداره آموزش و پرورش استان برای اسکان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: با مسوولان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هماهنگی‌های لازم را برای اسکان زائرین خواهیم داشت و جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کنیم.

رضایی با اشاره به جایگاه نوروز در جهان اظهار کرد: عید نوروز به عنوان یک میراث ناملموس جهانی ثبت شده است، در این راستا در مناطق مختلف کشور با توجه به وضعیت فرهنگی هر منطقه مباحث مربوط به نوروز با عنوان نوروزگاه مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادیم که در چندین مکان در استان قم همچون مجتمع زیتون، مجتمع آب و تاب و خانه تاریخی یزدان پناه برای نوروزگاه مراسمی داشته باشیم، باید کمیسیونی را تشکیل دهیم تا مسائل مربوط به نوروزگاه در آن مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: طرح دیگری که داریم، همیار گردشگر است، این طرح علاوه بر استان قم در استان های دیگر هم اجرا خواهد شد و تعدادی از دانش آموزان استان با همکاری اداره آموزش و پرورش به عنوان همیار گردشگر انتخاب می‌شوند، این طرح به صورت پایلوت در چند مدرسه استان قم اجرا خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار