امام جمعه اردبیل گفت: حرمت‌شکنی و تخریب عتبات عالیات ماموریت سخیفی است که استکبار جهانی آن را انجام می‌دهد و تلاش بر این است تا با کمک داعش این اماکن مقدس مورد بی‌حرمتی قرار گیرند.
کد خبر: ۳۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در اردبیل اظهار کرد: حرکتی که داعش در ماه‌های اخیر در کشورهای اسلامی و قلب جهان اسلام انجام می‌دهد نمودی از جاهلیت مدرن و نادانی همراهان این گروه افراطی است که به هر قیمتی تلاش می‌کنند تا آثار و ابنیه‌ای مقدس و تاریخی را به هر نحو ممکن از بین ببرند.

وی افزود:‌ داعش به نمایندگی از استکبار جهانی ماموریت یافته است تا در این زمینه ورود پیدا کرده و کار بی‌ثمر خود را دنبال کند که به همین جهت باید امت اسلامی هوشیار و با بصیرت در صحنه حاضر شده و این ترفند استکبار را خنثی کند.

امام جمعه اردبیل اهمیت ساماندهی و بازسازی عتبات عالیات را برای حضور زائران و مشتاقان اهل بیت(ع) یادآور شد و گفت: این امکان مقدس در حقیقت محل رجوع و تجمع امت اسلامی و نشانی از وحدت شیعیان است.

عاملی با اشاره به عشق و علاقه مردم استان به ائمه اطهار (ع) به ویژه سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش بیان کرد: اگر فعالیت‌هایی نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان انجام می‌شود باید به صورت عینی و ملموس باشد تا مردم نیز در جریان این فعالیت‌ها و تشویق و ترغیب برای کمک به بازسازی این اماکن مقدس قرار گیرند.

وی ادامه داد: قطعا اعتبارات و کمک‌های مردمی که در این مسیر جمع‌آوری می‌شود به امر بازسازی عتبات عالیات منجر شده و در این زمینه هزینه خواهد شد که شبهه‌افکنی برخی از رسانه‌ها در این زمینه جز حرف‌های زاید و دروغ چیز دیگری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان با قدردانی از تشکیل ستاد ویژه پزشکان استان اردبیل برای کمک به زائران گفت: برای اولین بار این ستاد را پزشکان استان اردبیل راه‌اندازی کردند تا در ایام راهپیمایی اربعین حسینی در این مسیر حاضر شده و به زائران و شیعیان ارائه خدمت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار