نماینده مردم کیش در مجلس خبر داد
احمد جباری اظهار داشت: تعرفه ای که هم اکنون برای ساکنان بومی جزیره اعمال می شود خارج از توان پرداخت آنها است.
کد خبر: ۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 24 May 2015
احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک از پیگیری برای کاهش قیمت برق مصرفی مردم بومی جزیره قشم خبر داد و گفت: تعرفه ای که هم اکنون برای ساکنان بومی جزیره اعمال می شود خارج از توان پرداخت آنها است.

وی گفت: اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری به همراه تخفیف 20 تا 30 درصدی از جمله پیشنهادهای ما به وزارت نیرو در این زمینه بوده است که البته با توجه به این که شرکت آب و برق کیش به صورت خصوصی اداره می شود لذا می بایست رایزنی های لازم در این زمینه از طریق وزارت نیرو صورت گیرد تا بتوان تعرفه برق مناطق بومی نشین جزیره را تا حدودی کاهش داد.

نماینده مردم کیش افزود: برای دیگر مناطق استان نیز اعمال تعرفه برق مناطق گرمسیری از زمان مشخصی پیشنهاد شده که وزارت نیرو قول داده است تا آن را در قبوض مردم اعمال کند.

جباری یکی از چالش های عمده بر سر راه توسعه جزایر در خلیج فارس را موضوع آب و برق برشمرد و گفت: فراهم ساختن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین آب و برق جزایر می تواند این چالش را از پیش روی مردم بردارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه الزام دولت به خرید تضمینی آب از آبشیرین کن ها در مناطق ساحلی اشاره کرد و گفت: این مصوبه اگر به خوبی اجرایی شود می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار