ساداتی نژاد با اشاره به عدم پرداخت منظم حقوق معلمان حق التدریس اظهار داشت: نمایندگان در نشست علنی هفته جاری در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با الحاق پیشنهاد پرداخت حقوق، مطالبات و معوقات معلمان از محل اعتبارات ویژه استان‌ها به تبصره 9 ماده واحده این لایحه با 155 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع موافقت کردند.
کد خبر: ۳۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 02 March 2017

به گزارش تابناک : وی افزود: در بند الحاقی 5 تبصره 9 این ماده واحده آمده است؛ با توجه به اینکه اعتبارات ویژه استان ها در بخش دهم (الف)  صفحه 15 الحاقیه یک (بودجه تملک دارایی استان ها) از محل یک درصد شرکت های سودده می باشد، پیشنهاد شد 2650میلیارد تومان به اعتبارات استانی تا سقف 1800 میلیارد تومان در همان استان جهت پرداخت حق الزحمه معلمان حق التدریس، پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی و معوقات آنها هزینه گردد و به تناسب در استان ها توزیع شود.


ساداتی نژاد در ادامه در تشریح الحاق بند حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس‌ها به بند "و" بودجه پیش‌بینی شده برای وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها حقوق نیروی انسانی خود را به موقع و ماهانه پرداخت می‌کنند و برخی دیگر چندماه یکبار اقدام به این کار می‌کنند و در این میان یکی از مهمترین مشکلات در آموزش و پرورش پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس‌ است که گاهی تا چندماه به تعویق می‌افتد.

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سربازان نیز بر اساس روند قانونی در حال گذراندن خدمت وظیفه‌شان هستند اما باید حقوق خود را به موقع دریافت کنند، ادامه داد: بر این اساس در کمیسیون تلفیق بودجه 96 تلاش شد تا این مهم مطرح شود و توسط نمایندگان مجلس در صحن علنی نیز به تصویب رسید و وزارت آموزش و پرورش ملزم به پرداخت ماهانه حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس‌ها شد.

 

وی افزود: پیشنهاد در نظر گرفتن اعتبارات برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز ابتدا در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مورد موافقت واقع شد و با تصویب نهایی آن در صحن علنی مجلس، امیدواریم مساله حقوق بازنشستگان که دغدغه فرهنگیان و نمایندگان است، برطرف شود.

 

نمانیده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق سعی شد پیشنهادهایی ارائه شود تا حداقل جوابگوی نیازهای یومیه آموزش و پرورش باشد.



منبع :‌دانشجو

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار