کد خبر: ۳۸۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 14 February 2017
قائم مقام وزیر نیرو در سفر به اهواز گفت: تا زمانی که مشکلات آب و برق در استان خوزستان به طور کامل برطرف نشده، تمامی نیروهای آب و برق در "آماده باش قرمز" خواهند بود.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "ستار محمودی" شامگاه دوشنبه 25 بهمن، در نشست اضطراری شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق خوزستان، رفع مشکل تصفیه خانه شماره 2 شهر اهواز را ضروری خواند و افزود: می بایست با بکارگیری اصول پدافند غیرعامل تلاش کنیم پایداری این تصفیه خانه در کمترین زمان به حداکثر برسد.

وی تصریح کرد: در تعریف پروژه های جدید استان خوزستان می بایست ریزگردها به عنوان بخشی از اتفاقات ثابت در پروژه ها درنظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر نیرو، بکارگیری بالاترین سطح تواضع در ارتباط با مردم را خواستار و بر اولویت بندی و استفاده از داشته ها و توانمندی های موجود، برای اولویت دار ترین کارها تاکید کرد.
محمودی با بیان اینکه ضروری است به وعده هایی که در خصوص رفع مشکلات به مردم می دهیم، عمل کنیم، مدیران صنعت آب و برق خوزستان را به پیگیری تعهدات ملزم کرد.

بازدید از تصفیه خانه های شماره 1، 2 و دیسپاچینگ توزیع برق در شهر اهواز از مهم ترین برنامه های دومین روز سفر قائم مقام وزیر نیرو به استان خوزستان است.


تشکیل جلسه کمیته مدیریت بحران سیلاب 
کمیته مدیریت بحران سیلاب در سازمان آب و برق خوزستان با حضور "محمد حاج رسولیها" مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در اهواز تشکیل جلسه داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه، بر بکارگیری تمام تجهیزات و تدابیر لازم در مهار سیلاب پیش بینی شده خوزستان از ساعات پایانی امروز یکشنبه 24 بهمن تا آخر هفته جاری تاکید کرد.

حاج رسولیها در این نشست که "سیف اله آقابیگی" مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و "محمدرضا شمسایی" مدیرعامل و معاونان سازمان آب و برق خوزستان نیز حضور داشتند، افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی، مراجع بین المللی پیش بینی جهانی هواشناسی و همچنین پیش بینی مدل های بارش - رواناب، از ساعات پایانی امروز یکشنبه 24 بهمن تا آخر هفته جاری، چشمه¬های بارش زا و توده های جوی در بالادست، باعث بروز سیلاب در شرق استان خوزستان خواهد شد، که آمادگی لازم در رابطه با مهار این سیلاب وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های لازم درخصوص مهار سیلاب پیش رو در حوضه های کارون، مارون و زهره و جراحی استان خوزستان انجام شده است، عنوان کرد: کانال سیلاب بر هندیجان که عملیات اجرایی آن در شهریور امسال به پایان رسید، با عرض حدود 300 متر کانال، توانایی ظرفیت عبور سیلاب تا 4000 متر مکعب بر ثانیه را دارد و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست.

کانال سیلاب بر هندیجان با دارا بودن دایک های حفاظتی به طول پنج کیلومتر در دو طرف کانال، دبی سیلاب در 30 کیلومتری غرب شهرستان هندیجان را منحرف و به سمت دریا هدایت کرده و از تخریب زمین های کشاورزی بین شهرهای زهره و هندیجان به وسعت 50 هزار هکتار جلوگیری می کند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان، از شامگاه یکشنبه 24 بهمن تا آخر هفته جاری، احتمال وقوع سیلاب در حوضه های کارون، مارون و زهره و جراحی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با هیئت همراه، به منظور بازدید از سد چم شیر واقع در 25 کیلومتری شهرستان گچساران قبل از ورود به رودخانه زهره، پیش از ظهر امروز یکشنبه 24 بهمن، خوزستان را به مقصد استان کهگیلویه و بویراحمد ترک کرد.

بر همین اساس، روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان از عموم هم استانی ها و شهروندان بخصوص شرق و جنوب شرق خواست با توجه به طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی مسیل ها و اراضی، باغات، معابر شهری و برخی جاده های استان، اقدامات ایمنی را رعایت کرده و از تردد و قرار گرفتن در این مسیرها خودداری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار