مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: این استان در زمینه بارندگی های سال زراعی جاری (اول مهرماه تاکنون) جزو هفت استان با بارش بالاتر از معمول کشور است.
کد خبر: ۳۸۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 06 March 2017
به گزارش تابناک : مرتضی ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست کارگروه فرعی بلایای جوی و طوفان استان مرکزی در اراک، افزود: در این مدت استان های سیستان و بلوچستان، اردبیل، کرمان، فارس، هرمزگان، قم و مرکزی از حد نرمال در نظر گرفته بارش های بیشتری دریافت کرده اند و وضعیت استان مرکزی با این بارش ها مطلوب است.
وی بیان کرد: میانگین بارندگی های کل کشور نسبت به بلند مدت (30 ساله) کاهش 30 درصد را نشان می دهد و برخی از استان های پر بارش کشور امسال نسبت به سال زراعی قبل بارش های کمتری دریافت کرده اند.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میزان بارش های استان مرکزی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه تاکنون) نسبت به مدت مشابه قبل از آن 17 و چهار دهم درصد افزایش یافته است.
ذوالفقاری اظهار کرد: بیشترین بارش ها در این مدت با 326 میلیمتر در شهرستان شازند و کمترین با 138 میلیمتر در شهرستان ساوه بوده است.
وی عنوان کرد: بیشتر ایستگاه های هواشناسی این استان 50 تا 60 درصد و میانگین استان 70 درصد بارندگی سال زراعی خود را دریافت کرده است.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین بارش 24 ساعته در 25 بهمن ماه امسال در ایستگاه خنداب به میزان 45 و نیم میلیمتر و پس از آن در اراک با 38 و هشت دهم میلیمتر و بیشترین روز بارانی با 14 روز در ماه بهمن مربوط به شهرستان شازند بوده است.
ذوالفقاری گفت: بیشترین سرعت وزش باد نیز با 82 کیلومتر بر ساعت در بهمن ماه امسال و از ایستگاه خمین گزارش شده است.
وی یادآور شد: پیش بینی شده استان مرکزی در ماه های اسفند 95، فروردین و اردیبهشت ماه 96 حداقل 80 و حداکثر 100 میلیمتر بارندگی دریافت کند.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه تاکنون) 184 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار