به گزارش سرویس بین المل تابناک تبریز، شهر منبج در شمال سوریه مدتی است در کانون اخبار قرار گرفته است، این شهر در استان حلب سوریه در غرب رودخانه فرات و در فاصله 30 کیلومتری مرز این کشور با ترکیه واقع است که مساحتش به 26 کیلومتر مربع می رسد.
کد خبر: ۳۹۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 07 March 2017
به گزارش سرویس بین المل تابناک تبریز، شهر منبج در شمال سوریه مدتی است در کانون اخبار  قرار گرفته است، این شهر در استان حلب سوریه در غرب رودخانه فرات و در فاصله 30 کیلومتری مرز این کشور با ترکیه واقع است که مساحتش به 26 کیلومتر مربع می رسد.
 
پیش از وقوع جنگ داخلی سوریه، بیشتر جمعیت حدود 100 هزار نفری این شهر عرب بودند و چند هزار نفر را هم کردها و ترکمن‌ها تشکیل می دادند. هم اکنون  این شهر مهم در اختیار گروه های کرد پ.ی.د و پ.ک.ک است که ترکیه آنها را تروریست می نامد و البته آمریکا از انها حمایت همه جانبه میکند.
 
منبج برای ایجاد کریدور بین کردهای شمال سوریه و جنوب ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است از این جهت کردها به هیچ وجه حاضر نیستند این شهر را ترک کنند از سویی ترکیه اعلام کرده است در صورت باقی ماندن عناصر کرد دراین شهر به آن حمله خواهد کرد، ولی حضور نیروهای ویژه آمریکایی درا ین شهر و حمایت انها از کردها مانع این امر شده است اخیرا هم روسیه اعلام کرده است بر اساس گفتگوهای صورت گرفته بین کردها  قرار بر این است که ارتش سوریه وارد شهر منبج بشود. این قضیه باعث پیچیده شدن آینده منبج شده است و باید منتظر ماند و دید که روسیه و آمریکا رد مورد منبج به تفاهم میرسند یا ترکیه برنده این بازی خواهد شد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار