رئیس کل دادگستری استان فارس از عدم اعطای مرخصی و تسهیلات نوروزی به زندانیان جرائم مهم خبر داد و افزود: در این ایام با تلاش نیروی انتظامی و همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی استان معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند.
کد خبر: ۳۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 07 March 2017
رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسه ستاد جرائم خاص استان فارس با بیان اینکه متخلفان و برهم‌زنندگان نظم و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال مورد برخورد جدی و قانونی قرار می‌گیرند، گفت: واحدهای صنفی و مغازه‌هایی که متصدیان این واحدها مبادرت به نگهداری و توزیع مواد منفجره و محترقه غیرمجاز کنند نیز تعطیل می‌شوند.
 
تابناک فارس به نقل از برنا: علی القاصی با تأکید بر اینکه هیچ مخالفتی با شادی های متعارف مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد گفت: همه ساله در آستانه عید نوروز و چهارشنبه آخر سال بعضی از افراد به بهانه برگزاری مراسم شادمانی، اقدام به انجام اعمال ناهنجار، ساختارشکنانه و مجرمانه می‌کنند و با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجبات سلب آسایش و امنیت شهروندان را فراهم می‌کنند که دستگاه قضایی با این اقدامات در چارچوب قانون برخورد قاطع خواهد کرد.
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از اختصاص شعب ویژه در دادسرا و دادگاه های شیراز و حوزه های قضایی استان برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرائم متخلفان حوادث چهارشنبه پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: این متخلفان تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه عده ای از افراد با اعمال خود ضررهای جبران‌ناپذیر مادی و معنوی به شهروندان وارد کرده و به حقوق مردم تعرض می‌کنند گفت: قطعاً با افرادی که به هشدارها و تذکرات در این خصوص توجه نکنند با حساسیت، برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته هماهنگی‌های بسیار خوبی با نیروی انتظامی و ضابطین انجام شده است، تأکید کرد: به دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ شده است تا در راستای تامین امنیت شهروندان با جدیت و قاطعیت با کسانی که مبادرت به تهیه و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرمجاز و غیراستاندارد می‌کنند بر خورد نمایند.
 
این  مسؤول ارشد قضایی استان با بیان اینکه اجازه سودجویی و منفعت طلبی به افرادی که اسباب سلب آسایش و امنیت و آرامش مردم را فراهم کنند و بخواهند با ایجاد ناامنی به مردم ضررهای غیرقابل جبرانی را وارد کنند نخواهیم داد، اظهار داشت: در این رابطه با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور استان، اتومیبل هایی که اقدام به ایجاد ترافیک در سطح شیراز  و شهرستان‌ها نمایند به پارکینگ منتقل می‌شود.
 
القاصی در بخش دیگری از سخنان خود در ستاد جرائم خاص استان بر تأمین امنیت مطلوب مسافران و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: این مسئولیت سنگین بر عهده ماست و باید زمینه ای فراهم نماییم تا در اذهان همه مسافران، گردشگران و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) خاطره ای خوب و مطلوب از استان فارس و شهر شیراز نقش ببندد.
 
وی همچنین از عدم اعطای مرخصی و تسهیلات نوروزی به زندانیان جرائم مهم خبر داد و افزود: در این ایام با تلاش نیروی انتظامی و همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی استان معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند.
 
رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان از  آمادگی و اختصاص کشیک های قضایی در سراسر استان در راستای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با کمک نیروهای نظامی، انتظامی و سایر ضابطین بهترین خدمات امنیتی و قضایی را در ایام نوروز به مردم استان و مسافران ارائه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار