مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران: 22 اسفند فرصتی برای تجدید پیمان با آرمانهای شهدا است.
کد خبر: ۳۹۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 09 March 2017

احمیدعلی صمیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا افزود: هر سال همزمان با فرا رسیدن 22 اسفند پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدا به اهتزاز درمی آید و مزار شهدا غبارروبی و عطرافشانی می شود.

وی گفت: این مراسم هر سال همزمان با تهران در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می شود.

صمیمی ادامه داد: اهتزاز پرچم کشورمان در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا درحقیقت فرصتی برای تجدیدمیثاق دوباره با خانواده شهدا،شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای ترور، شهدای منا، شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با بیان اینکه تا چند سال پیش روزی به نام شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت نشده بود، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همانطور که روزی برای بزرگداشت جانبازان و آزادگان در تقویم ثبت شده، روز 22 اسفند هم به نام شهید نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: هر سال در گلزار شهدای بهشت زهرا مراسم باشکوهی در جوار مزار 30 هزار شهید بانام و چهار هزار شهید گمنام برگزار می شود.

صمیمی درباره برنامه هایی که طی روز شهید در سراسر کشور برگزار می شود افزود: در روزهای آینده همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین که روز مادران و همسران شهداست برنامه ویژه ای با حضور مسئولان و مادران و همسران شهدا در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار