معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
شبستری خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر کارهای بزرگی در حوزه سلامت انجام شده که برای نمونه می‌توان به افتتاح مجهزترین بخش دیالیز در استان اشاره کرد، با وجود این بخش که به واسطه کمک و همدلی خیرین ایجاد شد امروز بیمار دیالیزی پشت نوبت نداریم.
کد خبر: ۳۹۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 11 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، سعید شبستری در جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان، افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم رسیدگی به مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت از اولویت های کاری دولت بوده و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی ادامه داد: توزیع امکانات درمانی به صورت عادلانه در سطح استان به خصوص روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

شبستری افزود: با اجرای طرح پزشکان مقیم در بیمارستان ها اکنون پزشکان متخصص به صورت شبانه روزی در بیمارستان ها حضور دارند.

وی با اشاره به مشکلات داروهای بیماران خاص و سرطانی گفت: با روی کار امدن دولت تدبیر و امید، داروهای بیماران خاص و سرطانی هم که بسیار گران قیمت بود تحت پوشش بیمه قرار گرفت و مراکز شیمی درمانی دولتی نیز افزایش یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: داروهای بیمارن ام‌اس که گذشته از خارج کشور تامین می شد اکنون در داخل کشور تولید می شود.

وی اضافه کرد: سازمان های بیمه گر، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز خدمت رسان باید دست به دست هم دهند و در جهت رفع مشکلات بیماران خاص بیش از پیش تلاش کنند.

شبستری گفت: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید کارهای وسیعی در جهت خدمت رسانی به بیماران خاص انجام شده که از جمله آنها می توان به تامین داروها، وسایل کمک توان بخشی و تجهیزات پزشکی لازم جهت درمان بیماران خاص اشاره کرد.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان جهت مشارکت با انجمن های بیماران خاص اعلام آمادگی کرده تا سالن های ورزشی رایگان در اختیار بیماران قرار دهد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: سازمان های بیمه گر جهت پرداخت مطالبات برخی از مراکز توزیع کننده دارویی در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اقدام انجام شده گفت: اکنون کسی در بخش دیالیز پشت نوبت قرار ندارد و با اقدام پیشگیرانه ای که انجام شده تعداد بیماران تالاسمی در استان نسبت به سال 1392 ثابت مانده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :