در سال جاری صورت گرفت
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: در سال جاری تعداد 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که 6 جلد از این تعداد در حوزه زنان دفاع مقدس در قالب امدادگری، مهاجرت و خاطرات مادران و همسران شهدا است.
کد خبر: ۳۹۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در مراسم چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و رونمایی از کتاب ارزشمند اتاق شماره 24 که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان، شهدای مدافع حرم و مسؤولان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت خاطرات شهدا و رزمندگان اظهار داشت: باید همیشه قدردان صبر و مقاومت مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم باشیم و همچنین باید از تلاش‌ها و زحمات ایثارگران، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها قدردانی شود.

وی افزود: تلاش می‌شود خاطرات شهدا جمع‌آوری و نگه‌داری شده و در این خصوص از خاطرات و زندگینامه شهیدان بزرگوار مستند و فیلم تهیه و کتاب چاپ شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به هفته درختکاری ادامه داد: به مناسبت فرارسیدن درختکاری با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در مزار شهدای گمنام استان قزوین تعداد بسیار گسترده‌ای نهال غرس شد.

طاهرخانی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 20 جلد کتاب از خاطرات رزمندگان در قالب کتاب‌های داستانی در استان قزوین به چاپ رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری هم تعداد 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که 6 جلد از این تعداد در حوزه زنان دفاع مقدس در قالب امدادگری، مهاجرت و خاطرات مادران و همسران شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه این خاطرات از شهدا و رزمندگان گویای دوران دفاع مقدس و ثروت عظیم و ملی است، یادآور شد: باید تمام خاطرات، دل‌نوشته‌ها شهدا و رزمندگان در مرحله نخست جمع‌آوری، حفظ و نگه‌داری شود و پس از آن چاپ و انتشار یابد.

طاهرخانی مطرح کرد: استان قزوین دارای 200 خانواده مفقودالاثر بوده و همچنین تعداد 62 شهید گمنام در این استان تشییع و تدفین شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین در کنگره ملی شهیده رقیه رضایی که با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد از کتاب زندگی‌نامه داستانی معلم شهیده رقیه رضایی با عنوان نوعروس به قلم رقیه‌السادات موسوی و مریم طحان و کتاب احرام سرخ رونمایی شد.

گفتنی است، در مراسم چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد ضمن تجلیل و تقدیر از همسران شهدا، کتاب اتاق شماره 24 هم رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار