مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از انجام فعالیت‌های فرهنگی، خانه‌های فرهنگ و محلات 14گانه قزوین خبر داد و گفت: این برنامه‌ها سالانه بیش از 100 هزار مخاطب دارد که نیمی از آن‌ها جوانان هستند.
کد خبر: ۳۹۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 11 March 2017
به گزارش  تابناک از، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین به تشریح اقدامات شهرداری قزوین در حوزه جوانان پرداخت و گفت: جوانان سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور هستند، برای هدایت سرمایه‌های اجتماعی باید به تربیت و آموزش توجه ویژه‌ای کرده و برنامه‌ریزی دقیق و منظم انجام داد تا بتوان این سرمایه‌های عظیم ملی را در مسیر درست هدایت کرد.

وی افزود: توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه دسترسی عموم مردم به ویژه نسل جوان به مراکز فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان سطح شهر یکی از سیاست‌های محوری متناسب با چشم‌انداز پنج ساله شهرداری قزوین است.

وزیری‌نژاد مطرح کرد:در این راستا طی سال های گذشته زمین هایی با کاربری فرهنگی و آموزشی برای ساخت و تجهیز این مجموعه های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و هنری در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 40 مجموعه فرهنگی ورزشی زیر نظر سازمان در شهر به شهروندان خدمات می‌دهند، افزود: فرهنگسرای بانو حضرت زهرا‌(س) متشکل از خانه کودک، کلاس‌های آموزشی و کتابخانه، خانه فرهنگ و کتابخانه محمدیه، خانه فرهنگ و کتابخانه شهید نواب صفوی، خانه فرهنگ پردیس، کتابخانه اندیشه، موزه مردم شناسی قجر، سالن مطالعه آیت اله بهجت، سالن آمفی‌تئاتر قائم‌(عج)، سالن آمفی‌تئاتر بانو حضرت زهرا‌(س)، سالن ورزشی کوثر، چمن مصنوعی میلاد، چمن مصنوعی مصلی، پیست اسکیت سپهر، پیست اسکیت پارک بانوان، مجموعه ورزشی بوستان بانوان، مجموعه ورزشی چوبیندر، سالن ورزشی چوبیندر از جمله این مراکز هستند که به منظور ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان راه‌اندازی شده و در حال حاضر با تمام قوت مشغول ارائه خدمات به آنان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همچنین فرهنگسرای شهید رجایی شامل «کتابخانه، سالن ورزشی و کلاس‌های آموزشی» در خیابان راه‌آهن، فروشگاه عفاف و حجاب فرهنگسرا شهید رجایی در خیابان راه‌آهن، سالن ورزشی باشگاه هشت‌بهشت، خانه شادی، خانه فرهنگ دانش، شهر کتاب و مجموعه فرهنگی ورزشی شقایق «شامل 12 زمین ورزشی عمومی و تخصصی» مرکز ژیمناستیک آپاژیم از دیگر مراکز آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی تحت نظارت شهرداری قزوین است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین به زودی خانه فرهنگ امام علی‌(ع) و خانه فرهنگ ستارگان هم برای رفاه حال بیشتر شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول به فعالیت‌های شهرداری قزوین در حوزه اعتقادی نسل جوان پرداخت و گفت: حمایت 200 میلیون تومانی شهرداری از فعالیت هیأت‌های مذهبی شهر قزوین و ساخت 25 مسجد در بوستان‌های سطح شهر از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه در حوزه نشاط اجتماعی شهرداری قزوین عملکرد ارزنده داشته است، گفت: از جمله آن می‌توان به ایجاد بزرگ‌ترین مرکز تفریحی استان قزوین در بوستان باراجین با سرمایه‌گذاری مشارکتی با بخش خصوصی به میزان 20 میلیارد تومان اشاره کرد که شامل مجموعه شهر بازی دالفک، دهکده طبیعت، سورتمه، پرش در ارتقاع، شلیک به اهداف پروازی و غیره است.

وزیری‌نژاد مطرح کرد: مشارکت با مجموعه تالار شهر در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی- ایجاد مجموعه تله‌سی‌یژ زرشک و کامان با 14 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برگزاری جشنواره‌های شاد و مفرح با حضور هنرمندان مطرح ملی و استانی به ویژه در ایام تابستان در سطح بوستان‌ها و به ویژه در بزرگداشت روز قزوین از دیگر اقدامات شهرداری قزوین در حوزه نشاط اجتماعی جوانان است.

وی افزود: فراهم کردن بستر هشت کتابخانه در سطح شهر قزوین شامل «کتابخانه‌های محمدیه، شهید نواب صفوی، بهجت، اندیشه، بانو و پردیس» و احداث هفت فرهنگسرا در سال 96 که در تمام آن‌ها قرائت‌خانه دیده شده و ایجاد قرائت‌خانه در مساجد امام‌زاده علی(ع(، مسجد ولایت و غیره از جمله فعالیت‌های شهرداری قزوین در بخش ارتقای سطح سواد و فراهم کردن زمینه مطالعه برای نسل جوان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به تشریح اقدامات شهرداری در حوزه ورزش جوانان پرداخت و گفت: ایجاد 10 سوله ورزشی با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی شهرداری قزوین و مشارکت با بخش خصوص در احداث مکان‌های ورزشی از قبیل دادن زمین و تجهیزات لازم به آنان «به طور نمونه مشارکت در ساخت مجموعه تالار شهر»، احداث جاده سلامت احداث مجموعه ورزشی چوبیندر، تجهیز مجموعه ورزشی شقایق «دارای 12 زمین ورزشی تخصصی و عمومی» از جمله این برنامه‌ها است.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: همچنین اجرای برنامه‌های متنوع شاد ورزشی در سطح بوستان‌ها، ویژه کارمندان و محلات 14گانه قزوین با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین در حوزه ورزش جوانان است.

این مسؤول از انجام فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی متنوع در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و محلات 14گانه قزوین خبر داد و گفت: این برنامه‌ها سالانه بیش از 100 هزار مخاطب دارد که نیمی از آن‌ها جوانان هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین همچنین از راه‌اندازی سالانه پنج بوستان در نقاط مختلف شهر، ساخت دو بوستان بانوان خبر داد و بیان کرد: آمادگی شهرداری برای ساخت سومین بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین از دیگر اقدامات شهرداری قزوین است.

به گفته وزیری‌نژاد در بازسازی هویت شهری هم برای آشنایی نسل جوان با مفاخر و آثار تاریخی قزوین برنامه‌های مطلوبی از سوی شهرداری قزوین انجام شده است که می‌توان به تعمیر ابنیه‌های تاریخی شهر نظیر سعدالسلطنه، حمام قجر خیابان سپه، خانه شهیدی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری فاخر همچون روز قزوین اشاره کرد.

وی از حمایت شهرداری قزوین از ایجاد سمن‌ها خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همواره ارتباط خوبی با سمن‌های مذهبی «200 هیأت مذهبی فعال»، قرآنی «10 تشکل قرآنی»، محیط زیستی «15 تشکل محیط زیستی» و غیره داشته و دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از دیگر اقدامات شهرداری قزوین را حمایت از فعالیت هنرمندان در عرصه موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در مراکز زیر نظر سازمان و حمایت از اعزام هنرمندان به خارج از کشور ذکر کرد و ادامه داد: به پاس این حمایت‌ها امروز شاهد هستیم گروه‌های تئاتر شهر قزوین در دو سال گذشته به رشد مطلوبی رسیده‌اند که دیگر نیازی به حمایت‌های مادی این سازمان ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار