فرماندار دهلران بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای برگزاری انتخابات با شکوه و سالم در این شهرستان دهلران تاکید کرد و گفت: مجریان وظیفه دارند فضا را برای مشارکت گسترده مردم فراهم کنند.
کد خبر: ۳۹۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 12 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی در شورای اداری دهلران اظهار کرد: بکارگیری امکانات و تجهیزات و فراهم کردن زمینه برای انتخابات با شکوه با حضور حداکثری مردم از وظایف همه مجریان و دست اندرکاران انتخابات است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: همکاری ادارات با برگزار کنندگان، مجریان، هیات های نظارت، اجرایی و بازرسی برای تامین امکانات و تجهیزات برگزاری انتخابات از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار دهلران بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی مدیران و عدم استفاده از امکانات اداری له یا علیه کاندیداها تاکید کرد و یادآور شد: همه باید در چارچوب قانون و وظایف محوله برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه گام بردارند.

موسوی در ادامه به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اشاره کرده و گفت: دولت تدبیر و امید برای اجرای فرامین رهبری بویژه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با درایت و برنامه اقدام های مهم و تاثیر گذاری انجام داده و یا در دست انجام دارد.

وی دولت تدبیر و امید را پرچم دار عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال ها توسط رهبری معظم با موضوع اقتصاد، در دولت گذشته این مهم در حد شعار باقی ماند ولی در دولت یازدهم در همه حوزه ها اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی عملیاتی شد و آثار و برکاتی نیز برای مردم و جامعه داشته است.

فرماندار دهلران با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه های آب و خاک، کشاورزی و نفت و گاز گفت: دولت برای اجرای فرامین رهبری در اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری های کلانی در حوزه آب و خاک دهلران انجام داده است.

موسوی با اشاره به طرح تسطیح اراضی و اجرای شبکه های آبیاری در سطح 33 هزار هکتار از اراضی دهلران که آماده بهره برداری است، افزود: احیای 70 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان با 6 هزار میلیارد ریال اعتبار از نمونه های بارز اقدام و عمل دولت در حوزه کشاورزی است.


وی با اشاره به اجرای سامانه گرمسیری و پوشش بخش عظیمی از زمین های دیم بخش مرکزی و موسیان این شهرستان یادآور شد: مجموع این اقدامات منجر به رشد، شکوفایی، توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان مرزی می شود.

فرماندار دهلران اجرای 290 طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان با تسهیلاتی بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و افزود: با اجرای این طرح ها برای 400 نفر اشتغالزایی شد ضمن اینکه سپاه نیز در حوزه کارآفرینی 10 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

موسوی در حوزه بهداشت و درمان به سرمایه گذاری 52 میلیارد ریالی دولت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح خدمات و بهره مندی مردم از پزشکان متخصص و امکانات به روز از دیگر دستاوردهای دولت در دهلران است که در سفر 2 هفته قبل وزیر بهداشت بیمارستان این شهر به دستگاه های سی تی اسکن و رادیو گرافی جدید و بخش زایشگاه مجهز شد.

وی به خدمات رایگان بنیاد نورآوران سلامت زیر نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان در چهار ماه گذشته اشاره کرد و افزود: باید رسانه ها، فضاهای مجازی و سایت ها این خدمات به خوبی منعکس شود چرا که این خدمات منشا خیر و برکت برای مردم مناطق محروم است.

فرماندار دهلران با اشاره به نبود ساختارهای قانونی برای فعالیت فضاهای مجازی گفت: متاسفانه برخی از این کانال ها به جای اینکه فرصت باشند یک تهدید و آسیب هستند و به سمت بد اخلاقی و رفتارهای غیر حرفه ای چرخش دارند.

موسوی به بیان ارزش های جشنواره تئاتر منطقه ای خیابانی شرهانی به میزبانی این شهرستان پرداخت و یادآور شد: در این جشنواره هنرمندان هفت استان کشور به هنرنمایی در موضوع دفاع مقدس پرداختند.

امام جمعه دهلران نیز در این نشست با انتقاد از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: این دستگاه باید به یادمان های شهدا و المان های دفاع مقدس در این شهرستان با هدف جذب مسافران، گردشگران و کاروان های راهیان نور بیشتر تلاش کند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی خواستار توجه به وضعیت پالایشگاه و پتروشمی دهلران شد و افزود: راه اندازی مرز چیلات، فرمانداری ویژه و بخشداری دشت عباس از دیگر مظالبات مردم است که امیدواریم محقق شوند.

وی بر ضرورت واگذاری اراضی چم هندی به افراد ذی حق و بیکار منطقه تاکید کرد و یادآور شد: باید از این ظرفیت ها در راستای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال و تولید در منطقه بهره گرفت.

امام جمعه دهلران توجه به امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر بازار شب عید، توسعه فضاهای سبز و آلمان شهری، پرداخت به موقع حقوق کارگران شهردای دهلران، نظارت بر نحوه اجرای نمایشگاه های فروش بهاره، نظارت اصناف بر بازار، ساماندهی جاده سید اکبر و گلزار شهدا و توجه به یادمان های دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

در پایان این نشست برگزار کنندگان جشنواره تئاتر منطقه ای شرهانی با تقدیر از استاندار و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مسئولان شهرستان دهلران در برگزاری مطلوب این جشنواره، لوح تقدیر و تندیس این جشنواره را به فرماندار دهلران اهدا کردند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار