رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر و اهر- هریس، هیات اجرایی شهرستانی صلاحیت چهار دواطلب را تایید نکرد.
کد خبر: ۳۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 16 March 2017
سعید شبستری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 103 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این 2 حوزه انتخابی ثبت نام کرده بودند.
وی ادامه داد: از این تعداد 59 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده بودند که 2 نفر از ثبت نام کنندگان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف داده بود و یک نفر دیگر به دلیل عدم ارایه اصل مدرک تحصیلی از سوی هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شد.
شبستری اظهار کرد: 46 نفر نیز در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر توسط هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: اسامی کاندیداهای رد صلاحیت شده امروز به خودشان اعلام شده و از فردا 26 اسفند تا 29 همین ماه فرصت دارند شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه دهند.
به گزارش ایرنا، انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر- هریس از سوی هیات نظارت باطل شد.
انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه - عجب شیر نیز به دلیل فوت منتخب مردم این حوزه در تصادف رانندگی به میان دوره ای کشیده شد.
آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت، 22 شهرستان و 45 بخش در مجموع 19 کرسی در خانه ملت دارد که از این تعداد 2 کرسی به حوزه های انتخابیه مراغه - عجب شیر و اهر-هریس اختصاص دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :