مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از انتشار پیش شماره دوم «خط هشت»، تنها فصل‌نامه تخصصی دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 26 May 2015
به گزارش تابناک، علیرضا حسن‌زاده مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، افزود: این شماره از نشریه به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و با همکاری انجمن حماسه‌نگاران دفاع مقدس استان و هیات رزمندگان استان اردبیل به مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر و روز جانباز و روز پاسدار در 12 صفحه منتشر شده است.

وی هشت سال دفاع مقدس را یکی از افتخارات ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی و گنجینه تمام ناشدنی عنوان و خاطرنشان کرد: خاطرات تلخ و شیرین، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، اسناد و آثار حماسه‌آفرینان، گنجینه فرهنگی برای تمام دوران‌ و مکان‌هاست که انتقال آن به نسل‌های بعدی و حفظ ارزش‌ سال‌های حماسه و ایثار، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: درخت سوم روز از ماه سوم، بر شاخه‌هایی از نخل، جملاتی چند در کشاکش اینکِ روزگار، مصاحبه با قادر تکریم جانباز دوران دفاع مقدس، فرهنگ جانبازی، همدلی و هم‌زبانی؛ کلید افتتاح پارک موزه دفاع مقدس استان اردبیل، درس‌های سازنده، گفت‌وگو با شهیدان در خیابان‌های شهر، مصاحبه با دبیر ستاد برگزاری کنگره سرداران و  3400 شهید استان اردبیل، ما زنده می‌مانیم و ... به قلم ساسان ناطق، سیده صغری جوادی، خدیجه سلمانی، محمدحسین حسین‌پور، محمد زینالی، حمیده درخشان، علی انوار، نجیبه خروشی، فاطمه خسروی، مینا میرقاسمی و ...  از جمله مطالب این شماره از خط هشت است.

حسن‌زاده نشریه خط هشت را ذره‌ای از دریای بیکران آثار منتشر شده در این وادی دانست و گفت: این نشریه با عنایت خداوند متعال و با همت و تلاش نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان اردبیل پا به عرصه  نشر و ادبیات دفاع مقدس استان می‌گذارد و سعی خواهد داشت با الگوگیری و حفظ تجربیات تلخ و شیرین نشریه‌های طلائیه، خط سرخ و فانوس که در سال‌های نه چندان دور در این استان نسبت به انتشار حماسه‌های دفاع مقدس اقدام نموده‌اند نسبت به شناسایی، ثبت و انتشار آثار شهدا و حماسه‌آفرینان خطه سبلان، دلاورمردان و رزمندگان همیشه پیروز لشكر عاشورا در قالب تیپ حضرت عباس (ع)، گردان‌های قمربنی هاشم(ع)، علی‌اصغر(ع)، علی‌اکبر(ع)، صاحب‌الزمان (عج) و ... اقدام کند.

وی افزود: اين نشریه با گذشت بیش از سی و سه سال از دوران پر افتخار دفاع مقدس افتخار دارد با همراهی انجمن حماسه‌نگاران دفاع مقدس استان، نویسندگان، دلسوزان، پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس استان، قدمی هر چند ناچیز در معرفی دلاورمردان حماسه و ایثار، شهدا و رزمندگان استان اردبیل که غریبانه و در اوج مظلومیت با گذشت و ایثار، به ندای ملکوتی امام خود لبیک گفتند و با نثار خون خود نقشی پر رنگ در لشكر همیشه پیروز عاشورا ایفا كردند بردارد.

مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: نشريه خط هشت در راستای لبیک به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تدابیر مقام عظمای ولایت در مقابله با جنگی بی‌امان و خانمان‌سوز در خط مقدم فرهنگی استان، بتواند با تاسی از تجربيات هشت سال دفاع مقدس، گامی هر چند کوچک در ادای دین و تکلیف شرعی دل‌سوختگان قلم دفاع مقدس بردارد.

حسن‌زاده در پایان از تمامی نویسندگان، اهالی قلم و هنر و پیشکسوتان دفاع مقدس خواست در تولید و انتشار هرچه بهتر و شیوای نشریه خط هشت، دست‌اندرکاران انی نشریه را یاری نمایند.

گفتنی است علاقه‌مندان جهت دریافت فصلنامه خط هشت می‌توانند به آدرس اردبیل، میدان بسیج، روبروی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، طبقه فوقانی سالن ولایت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

بیشتر بخوانید:
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار