مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:از نخستین روز فروردین 1396 برنامه نوروزگاه سنتی را به صورت متمرکز در میراث جهانی بیستون برگزار خواهیم کرد و براساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور باید تا پنجم فروردین ادامه یابد، اما اگر آب و هوا مساعد بود این برنامه را 14 فروردین 96 در بیستون ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۳۹۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 16 March 2017
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،جلیل بالایی در نشست خبری برگزار شد افزود: تمام تلاش ما در ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان بر این است که نوروزی متفاوت با ارائه خدماتی متفاوت به گردشگران و میهمانان ورودی به استان داشته باشیم.
 
وی خاطر نشان کرد:از سه ماه قبل تا کنون 10کمیته اجرایی برای ستاد سفر های نوروزی در  نظرگرفته شده و با ابلاغ احکام این کمیته ها از سوی استاندار، برنامه ریزی های هدفمندی را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های نوروز 96 انجام داده اند.
 
بالایی تصریح کرد: مقوله صنایع دستی در ایام نوروز و موضوع فروش آن برای ما بسیار مهم است ونهایت تلاش خود را به کار می بندیم که هنرمندان صنایع دستی بتوانند در این ایام فروش بیشتری داشته باشند بر همین اساس امسال 27 بازارچه صنایع دستی با 300 غرفه در سطح استان برپا خواهد شد.
 
وی ابراز داشت:  30 واحد بوم گردی در سطح روستاهای گردشگرپذیر استان آماده شده و باید توسعه گردشگری به سمت روستاهاباشد و این  از برنامه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ویژه در ایام نوروز 96 است.
 
بالایی اظهار داشت:امسال نگاه خاصی به توسعه گردشگری عشایری داریم و در دو نقطه تاق بستان و تنگه بزازخانه مجموعه دهکده گردشگری عشایری را برگزار کنیم و در ایام نوروز  120 سیاه چادر عشایری در نقاط مختلف استان برپا خواهیم نمود .
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  افزودند 5 مستند 5 دقیقه ای جهت پخش از شبکه یک سیما  ساخته شده و تاکنون 5000 دعوتنامه سفر به کرمانشاه برای مردم شهرها تهران، قم و کرج ارسال شده است.
  
بالایی تاکید کرد: با تلاش و همت شهرداری ها و تعامل خوب آنها با اداره میراث فرهنگی استان امسال در ایام نوروز جشنواره عکس و فیلم کوتاه، جنگ شادی، جشنواره بادبادکها، جشنواره نقاشی، تئاتر خیابانی، جشنواره هفت سین های خانگی  و ... برای مردم برگزار خواهیم نمود.
 
به گفته این مسئول: ظرفیت اقامت در استان 16 هزار و 500 نفر شب و روز است و علاوه بر تمامی ظرفیت های اقامتی استان چند مکان برای پارک مسافر و کمپ هم در نظر گرفته ایم و تلاش مان این است که هیچ مشکلی برای اسکان مسافرین در ایام نوروز وجود نداشته باشد.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار