امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه آزادی و امنیت ایران در دنیا نمونه است، گفت: آمریکا مدعی است که ایران آزادی ندارد ولی نمی‌داند تعداد کشته شدگان خیابانی آمریکایی بیشتر از عملیات ایران است و ببینید وضعیت آمریکا در اقتصاد، انتخابات و رفتار یک رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 17 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام علی حاجی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آستانه ولادت حضرت فاطمه( س)  هستیم و ولادت با سعادت امام خمینی(ره) نیز در همان روز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اخیرا موضوع تانک کرار در جهان و بین دشمنان ایران اسلامی سر و صدا کرده  است همه متوجه شده‌اند که تسلیحات نظامی کشور در حال پیشرفت چشمگیر است، افزود: با اقتصاد مقاومتی توانستیم به این پیشرفت دست یابیم و اگر توجه کنید ما در جنگ تحمیلی هیچکدام از این امکانات را نداشتیم و  ادعا می‌کردند حافظ اسد برخی از تسلیحات را در اختیار ما می‌گذارد و برخی دیگر را نیز با هزینه‌هایی گزافی خریداری می‌کردیم.

امام جمعه موقت تبریز متذکر شد: موشک‌های شهاب، زلزال، بالستیک و امثال آن در کشور  در حال رشد هستند و به حدی رسیده که دشمنان را نگران کرده و اسرائیل و آمریکا در حقوق کشور موضوعاتی را مطرح می‌کنند و بیشتر تمرکز بر تسلیحات هسته‌ای و موشکی ایران دارند تا بتوانند شاید این پیشرفت را محدود کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه آزادی و امنیت ایران در دنیا نمونه است، گفت: آمریکا مدعی است که ایران آزادی ندارد ولی نمی‌داند تعداد کشته شدگان خیابانی آمریکایی بیشتر از عملیات ایران است و ببینید وضعیت آمریکا در اقتصاد، انتخابات و رفتار یک رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده خواهد بود.

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: مقام معظم رهبری در خصوص ولایت معصومین فرموده‌اند که ولایت تنها با محبت نباید باشد بلکه با پیروی از رهبر، امام، پیامبر ممکن خواهد شد.

وی افزود: ایشان فرموده‌اند که فاطمه زهرا(س) برای زنان و مردان اسوه است و زنان مردان باید این بانوی بزرگ را الگوی خود در حجاب، رفتار، زندگی زناشویی، شوهرداری و غیره خود قرار دهند.

حاجی‌زاده افزود: فاطمه زهرا با یک دست بچه خود را نگه داشته بود و با دست دیگر گندم آرد می کرد و با زبان ذکر قرآن می کردند در حالی که در مراسم های عزاداری حال حاضر هیچ کس قرآن به دست نمی گیرد ولی اگر روزنامه به دست مردم بدهید همه خواهند پرسید کدام تیم برنده شده است.

وی با یادآوری تجربه برجام برای ایران، افزود: با اینکه آمریکا بدعهدی کرد ولی مردم کامل به چهره واقعی آمریکا آگاه شدند و پی به درستی سخنان مقام معظم رهبری که مدام تاکید می‌کردند که آنها خلف وعده خواهند کرد و به لبخند آنها توجه نکنید.

حاجی‌زاده با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص درختکاری و اهمیت آن در کشور گفت: ایشان همیشه بر حفظ منابع طبیعی تاکید داشته و امسال دو نهال میوه کاشتند تا اهمیت آن را نشان دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین به اهمیت داروهای گیاهی سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند اجازه ندهید آن منابع ارزشمند دارویی در کشور از بین رود.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ولادت با سعادت رهبر کبیر انقلاب، امام امت قرار داریم، گفت: ایشان  در ۲۰ جمادی الثانی به دنیا آمده اند و در سن کودکی پدرشان شهید شدند و سپس در سن نوجوانی مادر خود را از دست دادند و در همان دوران ایشان وارد حوزه علمیه شدند و در سال ۱۳۴۲ مقابل رژیم منحوس ایستادند و نام خمینی در تاریخ جاودان ماند.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به اینکه مفسرین روایات مختلفی در رابطه با فاطمه زهرا( س) دارند، افزود: افراد زیادی در زمان پیامبر ادعا می‌کردند چون پسر حضرت محمد(ص) فوت کردند پس نسل پیامبر از بین رفت و خداوند آیه‌ای را برای آرامش خاطر پیامبر نازل کرد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه حضرت فاطمه( س) بزرگ‌ترین صدیقه و معصومه است، گفت: نسل شیعه از وجود ایشان است که نمونه آن امام حسین(ع) عاشورا را به دنیا آورده که افتخار همه ما است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه قدر تلاش بر از بین بردن نسل حضرت فاطمه (س) بکنند ولی هرگز موفق نمی‌شوند زیرا نور خدا از بین نخواهد رفت.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به برخی روایت‌ها در خصوص تولد حضرت زهرا(س) گفت: برخی معتقد هستند که در دوران بعثت و یا پنج سال بعد از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولایت به شهادت رسید، افزود: موضوع فدک یک موضوع سیاسی بود و دعوا بر سر ولایت بود که دشمنان می‌خواستند ولایت را از جای بر می‌داشتند که اجازه فاطمه زهرا(س) چنین اجازه‌ای نداد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :