رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:
تابناک: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: توسعه صنعت سبز در اصفهان یکی از اهداف اصلی این خانه است و زنان استان پیشگام توسعه صنعت سبز در اصفهان شده اند.
کد خبر: ۳۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سیدعبدالوهاب سهل آبادی بعداز ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهارداشت: اتاق بازرگانی در زمینه توسعه صنعت سبز در استان اعلام آمادگی کرده و همکاری لازم را در این زمینه با ارگان های مربوطه انجام می دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن تجارت ایران یادآور شد: واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در حالی در اصفهان فعالیت می کنند که درصد قابل ملاحظه ای از این واحدها تحت مالکیت یا مدیریت زنان هستند و البته طبق آمار، واحدهای تحت مدیریت زنان از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: زنان فعال در بخش صنعت و معدن برای پیشگامی در توسعه صنعت سبز اعلام آمادگی کردند.

سهل آبادی گفت: تعامل میان دو مجموعه در این زمینه منجر به موفقیت بیشتر صنعت و معدن و حفاظت بهتر محیط زیست کشور شود.

طراحی سبز به معنای توجه به ملاحظات زیستی در طرح های توسعه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست از انتخاب صنعت سبز بر اساس شاخص های مشخص و مدون به عنوان مشوقی برای بخش صنعت نام برد و اظهار داشت: تلاش سازمان حفاظت محیط زیست بر رفع معضلات و مشکلات موجود در بخش صنعت و معدن از طریق تعامل و همکاری است و حتی در این زمینه ارائه تسهیلات با همکاری صندوق توسعه ملی برای رفع معضلات پیش رو نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

معصومه ابتکار با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی پایدار و سبز در کشور، تصریح کرد: این بدان معنی است که برای دستیابی به رشد اشتغال و اقتصاد مجاز به تخریب عرصه سرزمین و محیط زیست نیستیم و این اهداف باید از طریق صنعت و اقتصاد سبز مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری برخی از تخریب ها و آسیب های وارده به محیط زیست و طبیعت ایران به واسطه فعالیت‌های ناپایدار صنعت و معدن، گفت: طراحی سبز به معنای در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی از ابتدای طرح های توسعه ای صنعت و معدن تا انتهای فعالیت، تنها راه برای جلوگیری از تخریب و آلودگی در طبیعت است.

ابتکار مکان یابی درست و طراحی سبز دو اصل اساسی برای حفظ محیط زیست در کنار رشد و توسعه صنعت و معدن دانست و تاکید کرد: ممیزی انرژی، بازچرخانی آب، بازیافت و رعایت مجموع الزامات زیست محیطی علاوه بر حفظ محیط زیست منجر به کمک اقتصادی به صنایع و معادن برای دستیابی به بهره وری بالاتر با صرف انرژی و هزینه کم تر می شود.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون و برنامه های دولت یازدهم، توسعه اقتصاد سبز که صنعت و معدن از مهم ترین محورهای آن است را از جمله اولویت های کاری خود قرار داده است.

در حوزه تولید و مصرف محصولات سبز باید فرهنگ سازی شد

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در این نشست اعلام کرد: تشکیل دپارتمان صنعت و محیط زیست با نگاه ویژه به صنایع آسیب رسان به محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تقویت ارتباط و تعامل محیط زیست و صنایع و معادن با تاکید بر نقش مهم صنایع در استراتژی های محیط زیست صورت گرفته است.

شهربانو امانی بیان داشت: حمایت از حضور زنان در عرصه های مدیریتی صنعت و معدن، حمایت از فرهنگ سازی در خصوص تولید و مصرف محصولات سبز، تعامل جهت توسعه صنایع سبز از برنامه های در اولویت محیط زیست کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار