مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:مباحث عقیدتی و دینی محور اصلی کار کانون هاست مسجد به عنوان مهمترین مرکز دینی و اجتماعی و فرهنگی در اختیار کانون هاست که بنیانگذار آن شخص پیامبر اکرم(ص) بوده و از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.
کد خبر: ۳۹۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 27 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  کرمانشاه، حجت الاسلام دکتر رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،در دیدار با مسئول و پرسنل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت:جامعه هدف کانون ها را یکی دیگر از دلایل اهمیت و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون ها است و مخاطبینی که به کانون ها مراجعه می کنند نسل جوان هستند؛ جمعیتی کاملا جوان، شاداب و با نشاط و رحیه دینی و مذهبی که خود سرمایه بزرگی است.

وی ابراز کرد: بزرگترین سرمایه فکری و دینی و عقیدتی در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به سوابق مدیریتی خود به عنوان اولین مسئول دبیرخانه کانون های مساجد در استان کرمانشاه، بیان کرد: به خوبی بر ظرفیت های کانون ها و فعالیت های آنان اشراف دارم.

وی با اشاره به توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های مساجد، عنوان کرد: کانون های مساجد تشکیلاتی مردمی هستند که باید به دست خود مردم اداره شود و از طرفی دیگر وابستگی هایی هم به دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ابراز خرسندی کرد: با این نگاه و توجهی که وزارتخانه به کانون ها دارد اعتبارات تخصیص یافته به کانون ها هم به نسبت دیگر بخش ها خوب است.

وی وضعیت کانون ها را به نسبت مساجد استان مطلوب ارزیابی و بیان کرد: با طرح شعار«هر مسجد یک کانون» از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور باید به سمتی برویم که همه مساجد کانون داشته باشند

به گفته حجت الاسلام جعفری، کانون های مساجد مجموعه ارزشمند فرهنگی، هنری و دینی است که کیفیت بر کمیت آن ارجحیت دارد.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری پایگاه های خوبی برای برای حضور جوانان و فعالیت های مرتبط با مسجد و وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که به عنوان یکی از زیبایی ها و افتخارات این وزارتخانه به شمار می روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با ابراز خرسندی از مطرح بودن برخی از کانون های فرهنگی هنری استان در سطح کشور، ابراز امیدواری کرد: تلاش و فعالیت کانون ها بهتر از گذشته باشد.

حجت الاسلام جعفری، در ادامه با تقدیر از خدمات و زحمات مسئول و پرسنل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجداستان، اظهار کرد: کار شما خدایی، دینی، عقیدتی و ارزشمند است که رسالت سنگینی را بر عهده شما قرار داده است خود این مسئله یک انگیزه قوی است که شما را به کار مشتاق می کند.

گفتنی است، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه به همراه پرسنل این دبیرخانه با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک سال نو خواستار توجه و حمایت ویژه ایشان از کانون های فرهنگی هنری مساجد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار