مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به منظور ارزیابی روند اجرای طرح آرامش بهاری، از آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) بازدید کرد.
کد خبر: ۳۹۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵ 28 March 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، طرح آرامش بهاری همزمان از 26 اسفندماه سال گذشته در 30 بقعه متبرکه استان قم آغاز شد و تا 14 فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص اجرایی شده و 120 نفر از روحانیون و مبلغان اعزامی و مستقر در اجرای آن همکاری دارند.

این خیمه‌ها شامل غرفه‌های گوناگون از جمله کودک، خانواده، فضای مجازی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره روانشناختی و مشاوره وقف، سخنرانی چند رسانه‌ای و ایستگاه وقف هستند و مبلغانی که در بخش‌های مختلف، تجربیات خوبی در عرصه تبلیغ دارند، بعد از تشکیل جلسات گوناگون در قالب چندین کارگروه و تعریف نیازهای طرح، در خیمه‌های معرفت حضور می‌یابند.

برپایی خیمه‌های معرفت در ورودی‌های قم نیز در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به خیمه آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) اشاره کرد همچنین در جوار کوه خضر نبی و مزار شهدای گمنام هم خیمه‌ای بزرگ تدارک دیده شده است.

بازرسی و ارزیابی منظم این طرح در سطح استان، یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران ارشد اوقاف و امور خیریه قم بوده و بر این اساس، شاهد بازدیدهای سرزده و بدون اطلاع قبلی از بقاع متبرکه‌ای هستیم که این طرح در آنها اجرایی شده است.

امروز همزمان با پنجمین روز فروردین و آغاز هفته دوم اجرای طرح آرامش بهاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم بازدیدی سرزده از آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) داشت.

حضور در خیمه‌ معرفت این مکان مقدس و گفت‌وگو با دست اندرکاران و مبلغان مستقر در غرفه‌ها، و نیز بررسی شرایط اسکان موقت زائران نوروزی، بخش‌های مختلف این بازدید را تشکیل می‌داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار