فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 80 درصد اختلافات دارای جنبه خصوصی در سال 95 با تلاش کارکنان حوزه دادسرا و همکاری بزرگان و معتمدان در این شهرستان حل و فصل و افراد شاکی از حقوق خود گذشت کردند.
کد خبر: ۳۹۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 29 March 2017
محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضای ستاد حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خاش افزود: همکاری و تعامل مردم مهمترین موضوع برای کاهش دادن جرائم و کمک به حفظ سلامت اجتماعی است.
فرماندار خاش تصریح کرد: در مدت سه سال و اندی از فعالیتهای دولت تدبیر و امید و با همکاری علما و معتمدان و مسئولان سخت کوش در حوزه های قضایی، امنیتی و انتظامی از مجموع 30 مورد اختلاف طایفه ای در این شهرستان قریب به 25 مورد به سازش انجامید و اندک اختلاف باقی مانده نیز به زودی رفع خواهند شد.
وی بیان کرد: مقابله با معضلات حاشیه نشینی و مبارزه با عرضه کنندگان مواد مخدر و تلاش برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از برنامه های مهم دولت است.
دادستان شهرستان خاش نیز گفت: اقدامات و تلاش های انجام گرفته برای حل مشکلات در این منطقه قابل تقدیر است.
رضا حکمتیان تاکید کرد: تدوین برنامه ها و اهداف سال 96 و پیگیری مصوبات سال قبل در کنار پیگیری اقدامات هسته ستاد مردمی شهرستان در جهت حل اختلافات به ویژه پرونده های قتل و برقراری صلح و سازش و پیگیری و فعال کردن پاسگاههای انتظامی مصوب غیر فعال برای محقق کردن اهداف تامین نظم و امنیت لازم است.
وی ادامه داد: در مباحث حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق شهروندی برنامه ها با قوت ادامه دارد.
دادستان خاش تصریح کرد: هم فکری و هم اندیشی مسئولان در کنار حضور و همراهی مردم بهترین عامل برای کاهش دادن مشکلات در مباحث اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.
وی گفت: در سالجاری که به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش خواهیم کرد با دولت و مردم همراهی و طرحها را به سرانجام مطلوب برسانیم تا از این طریق به رونق تولید ملی و اشتغالزایی کمک شود.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است و با قوت دنبال می شود و با تخلفات این موضوع برخورد خواهیم کرد.
رئیس دادگستری شهرستان خاش هم از حضور و همراهی مردم و تعامل دستگاههای حاکمیتی، اجرایی و قضایی و امنیتی برای حل مشکلات قدردانی کرد.
محسن قلندرزهی دبیر ستاد حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب خاش نیز گفت: در سال 1395 هسته حفاظت اجتماعی شهرستان متشکل از کلیه اعضای شورای تامین، اعم از فرماندار، بخشداران، ائمه جمعه و متنفذان و معتمدان منطقه و با هدف پیشگیری از وقوع جرائم علیه تمامیت جسمانی و جرائم خشن به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد.
وی استفاده از توان و ظرفیت بومی محلی در حل اختلافات و مناقشات را مهم ارزیابی کرد و افزود: در نتیجه ایجاد هماهنگی ها در سال گذشته بیش از 15 مورد اختلاف مهم از جمله پنج فقره قتل عمدی منتج به صلح و سازش شد و در مقایسه با 2 سال گذشته بیش از 80 درصد اختلافات از حیث جنبه خصوصی و با گذشت افراد شاکی حل و فصل شدند.
شهرستان 174 هزار نفری و مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و شاهراه محور توسعه شرق کشور واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار