مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته به‌رغم خشکسالی و تولید کم محصولات از محل جمع‌آوری زکات با منابع کمکی دولتی موفق شدیم ۲۲۰ پروژه عام‌المنفعه را در مناطق شهری و روستایی اجرایی و عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 27 May 2015
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، دیروز، پنجم خردادماه در نشست با فعالان و ضابطان احیای فریضه زکات در اردبیل، اظهار کرد: انجام فریضه زکات به‌عنوان یک واجب الهی و ارزشی دارای ارزش و بها معنوی در جامعه است که قطعاً زمینه خوبی را برای حرکت‌های راستین در توسعه پایدار اقتصادی و تحولی در جامعه فراهم می‌آورد.
وی تصریح کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سطح استان بیش از شش میلیارد ریال برای رفع مشکلات مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر مستقر در روستاهای مؤدی زکات هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: مردم متدین استان با وجود خشکسالی در سال گذشته افزون بر هفت میلیارد و 100 میلیون ریال زکات پرداخت کرده بودند.
زلالی با اشاره به اینکه در سطح استان 880 روستا ظرفیت پرداخت زکات را دارند، افزود: به علت خشکسالی در سال گذشته فقط 400 روستا توانستند زکات مال خود را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه هنوز آمار سنجش میزان زکات جمع‌آوری شده در کشور در سال گذشته اعلام نشده است، بیان کرد: این استان در سال 92 رتبه‌ چهارم کشوری را در بحث پرداخت زکات به خود اختصاص داده بود.
مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل اضافه کرد: در سال گذشته توانستیم 220 پروژه‌ عام‌المنفعه را در سطح منطقه به اجرا درآوریم.
زلالی ادامه داد: زکات سهم‌الفقرا نیز بابت رفع مشکلات مسکن، تعمیر و احداث منزل مددجویی، معیشتی، درمانی، ارتقا شاخص‌های بهداشتی، احداث حمام و سرویس‌های بهداشتی هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار