مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 19 هزار و 121 نفر از مردم استان از 25 اسفند تاکنون به پویش «نه به تصادف جاده ای» پیوسته و از عموم مردم به ویژه رانندگان دعوت کردند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفر نوروزی بی حادثه و خوشی را سپری کنند.
کد خبر: ۴۰۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹ 01 April 2017
رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش نه به تصادفات جاده ای با هدف کاهش سوانح رانندگی به همت اعضای جمعیت هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور از آغاز طرح نوروزی این نهاد شکل گرفت و تاکنون تعداد زیادی از مردم و مسئولان استانی عضو این کمپین شده اند.
وی افزود: فعالان این پویش از مردم و مسافران درخواست مشارکت در طرح ایمنی جاده ای را دارند تا افراد سفر ایمن و سلامتی را در نوروز برای خود و دیگران رقم زنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با طرح نوروزی 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده ها و نقاط حادثه خیز استان مستقر شده اند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های ارتباطی استان تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.
وی افزود: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 دستگاه خودروی نجات تخصصی برای امداد رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
وی بیان کرد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا 9 فروردین نیروهای هلال احمر به 47 حادثه جاده ای، کوهستان، سیلاب، شهری و غیره امداد رسانی کرده اند.
وی افزود: امداد رسانی به 6 هزار و 57 آسیب دیده و اسکان هزار و 789 نفر از جمله خدمات ارائه شده از سوی هزار و 224 نیروی عملیاتی این نهاد در این مدت بوده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران هستند.
گستردگی محورهای ارتباطی این استان و فاصله زیاد شهرها از یکدیگر ایجاب می کند که نهادهای خدماتی و امدادی برای کمک رسانی احتمالی به مسافران و گردشگران در محورهای مختلف مستقر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار