المانیتور مطرح کرد؛
کایااوغلی نویسنده معروف المانیتور در مقاله ای به نقش رضا ضراب در دستگیری اخیر مهمت هاکان آتیلا معاون تجارت خارجی هالک پرداخت.
کد خبر: ۴۰۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 31 March 2017
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، کایااوغلی نویسنده معروف المانیتور در مقاله ای به نقش رضا ضراب در دستگیری اخیر  مهمت هاکان آتیلا  معاون تجارت خارجی هالک پرداخت.او مینویسد بعد از ‌اعمال تحریم های سنگین بانکی امریکا علیه ایران که یکی از بندهای این تحریم عدم دسترسی بانکهای ایرانی به امکان مبادله پول با طرف  های تجارت خارجی خود بود، نیاز دولت  ایران برای ارتباط گیری با بانکهای طرف معامله از طریق واسطه های مالی افزایش یافت.
فردی که تابعیت ایران را داشت و هم چنین با یکی از خوانندگان زن ترک ازدواج کرده است انتخاب میشود.او ابتدا کار خودرا با فرزندان اعضای ارشد آک پارتی شروع میکند، ارتباطات هر روز با دولت اردوغان مستحکم تر می شود تا جاییکه یکی از معتمدین وی فرزند ذکور خود اردوغان می شود.
ضراب مجری برنامه ای بنام نفت در برابر طلا می شود.
دولت ایران که‌امکان دسترسی  به پولهای خود را ندارد به طلای ترکیه اکتفا می نماید.
در این بین بانک هالک بانک نقش مهمی ایفا مینماید، اما بعد از چند نوبت بررسی، سیستم اطلاعاتی امریکا پرده از این ارتباط بر میدارد .در آن ایام که رضا ضراب در ترکیه با فشار امریکا بازداشت شد (سال )۲۰۱۳، هر نوع ارتباط را با این فرد انکار نمود. اما ، ضراب را نفوذی فتح الله گولن نامید.
البته بعدها از طریق شنود سخنان رد و بدل شده بن اردوغان و گولن مشخص شد لو رفتن رضا ضراب کار گولن بوده است ، چراکه گولن افکار ضد ایرانی  و ضد شیعی شدیدی دارد.
اکنون آتیلا  وضراب هردو در اختیار امریکاست و به نظر میرسد این افراد یکی از محورهای مذاکرات آتی اردوغان ‌و تیلرسون ،وزیر خارجه امریکا خواهد بود.
اردوغان در سال ۲۰۱۶ با جو بایدن در مورد آزادی ضراب قول و قرارهایی گذاشته بود که هیچ کدام عملی نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار