شهردار تبریز مطرح کرد
شهردار تبریز از ابلاغ چارت تفصیلی شهرداری تبریز خبر داد و گفت: تدوین این چارت، با پیشنهاد شهرداری تبریز و بر اساس ضوابط تشكيلاتي شهرداري‌ها در وزارت کشور صورت گرفته و به شهرداری تبریز ابلاغ شده است.
کد خبر: ۴۰۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 03 April 2017
به گزارش تابناک  تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: چارت سازمانی شهرداری تبریز سال گذشته با پیشنهاد شهرداری تبریز، توسط  سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تدوین و ابلاغ شد؛ پیرو این ابلاغیه در روزهای گذشته، چارت تفصیلی نیز ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: با تدوین و ابلاغ این چارت، شمار پست‌های سازمانی شهرداری تبریز از یک هزار و 700 پست  به 3 هزار و 700  پست رسمی افزایش یافته و ساختار اداری هر یک از حوزه‌های زیرمجموعه مرکز، مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز با تحول اساسی مواجه خواهد شد؛ به این ترتیب، در یک برنامه میان‌مدت، با انسجام‌بخشی به حوزه‌های، مسؤولیتی، بلاتکلیفی حدود ۲ هزار نیروی شهرداری تبریز، مرتفع خواهد شد.

شهردار تبریز تصریح کرد: تشکیل کمیته فنی و تخصصی تبدیل وضعیت کارکنان، زمینه‌های لازم برای شرایط احراز پست‌های جدید و  تحول مهم اداری در شهرداری تبریز را فراهم کرده است.

نجفی با بیان این که اجرای چارت تفصیلی، نقطه عطفی در سیستم خدمتگزاری و ساختار اداری شهرداری تبریز خواهد بود، افزود: ورود افراد با قراردادهای کاری مختلف، معضل قدیمی اداری در عموم شهرداری‌های کشور است، این معضل، طی سالیان متمادی دامن‌گیر شهرداری تبریز بوده و یک بلاتکلیفی و آشفتگی عمومی را در حوزه منابع انسانی پدید آورده بود.

وی با بیان این‌که فعالیت کارکنان با حدود وظایف پراکنده و نامشخص، یکی از پیامدهای این معضل بوده‌است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته، در کنار حوزه‌های عمرانی و اجتماعی شهر، تمام ظرفیت‌های قانونی و ارتباطی را معطوف اصلاح این وضعیت ساختیم و تلاش کردیم که در کنار روند کاهشی شمار کارکنان، برای انسجام‌بخشی به وضعیت موجود گام برداریم.

شهردار تبریز تصریح کرد:  با اجرای چارت تفصیلی، کارکنان شهرداری تبریز، ذیل 3 هزار و 700  پست سازمانی، وظایف تخصصی خود را پیگیری می‌کنند که این امر به نوبه خود، نقش اساسی در چابک‌سازی سیستم اداری، ادغام کارکردهای موازی‌، روان‌سازی سیستم اداری، تکریم ارباب رجوع و تقویت نظارت‌های مدیریتی، خواهد داشت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار