ابتکار: شرایط دولت در سال ۹۲ در بسیاری از زمینه ها بسیار شرایط ناگواری بود ولی با این حال محیط زیست جزء موضوعات بحرانی و مهم کشور در دستور کار دولت قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 06 April 2017
به گزارش تابناک لرستان؛ ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور عصر دیروز در اولین جلسه شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه این همگرایی و تلاش برای برگزاری انتخابات سالم، آزاد، قانونی که به مشارکت گسترده مردم منتهی شود و بتواند در جامعه امید ایجاد کند و مردم را نسبت به نظام و مدیریت امیدوار کند تاثیر گذار است، گفت: ریشه و منشا این حرکت در انقلاب و خون شهیدان است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید براینکه مجموعه اقدامات صورت گرفته روبه رشد و مثبت است، گفت: موضوعی که ایران را از کشورهای دیگر متمایز کرده همین برگزاری انتخابات با رعایت اصول اخلاقی است.

ابتکار با تاکید بر اینکه باید در هر شرایطی بتوانیم اصول اخلاقی را رعایت کنیم، گفت: نقطه متمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور ها بحث رعایت اخلاق است.
وی با تاکید بر اینکه پایبندی به اصول اخلاقی روح و محتوای دین ما را متجلی می کند، تصریح کرد: این امر آزمون سختی است و همیشه هم در این آزمون موفق نبوده ایم و جاهایی بوده که این چهارچوب و اصول به دلیل برخی رفتارها آسیب خورده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه در انتخابات ۹۶ نیز در محضر خدا هستیم و خداوند عالم و ناظر است، گفت: باید در منظر جامعه جهانی و مردم و جوانان خود بتوانیم انتخابات خوب و سالمی برگزار کنیم.

ابتکار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید توسعه را همگام با محیط زیست پیش ببریم، گفت: شرایط دولت در سال ۹۲ در بسیاری از زمینه ها بسیار شرایط ناگواری بود ولی با این حال محیط زیست جزو موضوعات بحرانی  و مهم کشور در دستور کار دولت قرار گرفت. دولت در آغاز کار رشد منفی 6 درصد و تورم 40 در صد را پیش رو داشت؛ ولی با سیاست های تدوین شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان آیت الله هاشمی و ابلاغ آنها توسط مقام معظم رهبری و همچنین اهتمام آقای دکتر روحانی محیط زیست جزء اولویت های کاری دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با درایتی که داشت از روز اول در کنار رسیدگی به همه اولویت ها و بحران های اقتصادی بحث محیط زیست را مدنظر قرار داد و این جامعیت دید و نگاه بلند شاخصه دولت یازدهم است، گفت: در کنار رشد اقتصادی و بهبود شاخص های اجتماعی، تولید و اشتغال محیط زیست یکی از مولفه های مهم در کشور بوده و این امر حاکی از نگاهی بود که پیوند مسائل محیط زیست با اقتصاد و معیشت مردم را نشان می داد و اینکه محیط زیست یک بحث انتزاعی نیست و با همه بخش ها ارتباط دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه بعد از 3 و نیم سال تلاش در صحن مجلس دیروز و امروز ۸ ماده از قانون هوای پاک به تصویب رسیده که گام بزرگی است، اظهار داشت: فرابخشی بودن محیط زیست ایجاب می کند که همه برای این مسئله پای کار بیایند و مردم، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد پای کار بوده اند.

ابتکار با بیان اینکه ۳۸ تشکل زیست محیطی در لرستان وجود دارد، گفت: رئیس جمهور بارها تاکید داشتند که دولت من دولت محیط زیست است و در دولت یازدهم با اقدامات خوب شاهد رشد قابل توجهی در زمینه ایجاد تشکل های زیست محیطی بوده ایم و در حال حاضر ۹۰۰ تشکل زیست محیطی در کشور داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص ها و ضوابط طرح روستای سبز ادامه داد: توجه به محیط زیست در روستاها اهمیت فوق العاده ای دارد و امیدواریم بتوانیم در لرستان این شاخص ها را با کارهای خوب در محدوده منطقه اشترانکوه انجام دهیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه در لرستان طرح روستای سبز قابلیت اجرا دارد، افزود: در قالب این طرح بخش خصوصی با مجوزهای لازم و با نظارت محیط زیست امکان بهره برداری از مناطق را خواهد داشت.

ابتکار با تاکید بر اینکه این طرح توجیه اقتصادی دارد، گفت: همچنین این طرح در ایجاد تولید و اشتغال در استان تاثیر گذار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از جهت گیری های ما در لرستان ایجاد مشاغل سبز است، یادآور شد: ما محیط زیست را مقابل تولید و رشد نمی بینیم و آنچه مدنظر ما بوده رشد اقتصادی با رویکرد توجه به مسائل زیست محیطی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد سبز بیان داشت: خوشبختانه در بحث مشاغل سبز کار خوبی را با وزارت کار داشته ایم که لرستان در این زمینه پیشگام شد و اولین دوره کارآفرینی سبز در این استان با حضور ۴۰ نفر از بانوان برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام و باز شدن فضای تعاملات با فضای بین المللی گفت: زنجیرهایی را به پاها و دست های ما بسته بودند و ماراتن دو بود و می خواستیم بدویم برای آوردن سرمایه گذار و رقابت کردن که الان این زنجیرها برداشته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه چه کسی می تواند از برداشتن زنجیرها از دست و پای ملت ناراحت باشد، گفت: سرمایه گذاری خیلی خوبی در حوزه کشاورزی و تولیدات باغی در مجموعه کشت و صنعت لرستان شده است و باید راندمان تولید بر اساس میزان مصرف آب، را ارتقا دهیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه باید با مصرف آب کمتر افزایش تولید داشته باشیم، گفت: این تعاملات بین المللی را به فال نیک می گیریم و امیداوریم استمرار یابد.
وی با اشاره به تدوین طرح جامع آب در لرستان گفت: همچنین باید مطالعات زیست بومی تالاب های لرستان صورت گیرد



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار