به گفته مدیرعامل شرکت گاز همدان افزایش قیمت ۱۵ درصدی گاز از ۶ خرداد ماه امسال اعمال می‌شود.
کد خبر: ۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 28 May 2015

مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۱۵ درصد گاز از ۶ خرداد ماه امسال اعمال می‌شود، گفت: هر کدام از" پلکان" مصرفی گاز در بخش خانگی، تجاری و دولتی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛ محمدمهدی مهدوی اظهار داشت: براساس مصوبه دولت و اعلام شرکت ملی گاز ایران قیمت گاز در بخشهای خانگی، دولتی و تجاری 15 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت شامل جایگاه‌های CNG، کشاورزی، نانوایی و صنعت نمی‌شود، افزود: براساس مصوبه هیات دولت این افزایش نرخ گاز از روز 6 خرداد ماه سال 94 در محاسبه گازبها اعمال می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه همچنان میزان حداکثر فروش گاز در فصل گرم از 150 تومان و در فصل سرد از 180 تومان بیشتر نمی‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمکعب گاز در استان همدان بیشتر از 96 تومان نمیشود.

وی با اعلام اینکه از محل فروش گاز 200 ریال به شرکت گاز استان همدان تعلق می‏‌گیرد، افزود: از این میزان مبلغی باید به شرکت ملی گاز پرداخت شود و مابقی نیز به عنوان حاشیه سود بابت فروش گاز به سرکت گاز همدان تعلق می‌‏گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 540 هزار مشترک گاز در بخش‌های مختلف در استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: هر 45 روز دوره قرائت کنتورهای گاز در استان همدان است که 15 روز طول میکشد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به این مسئله که در اواسط دوره هستیم چگونه در این دوره با وجود افزایش قیمت گاز قبوض محاسبه میشود، بیان کرد: در ایام تابستان که مصرف به صورت یکنواخت است راهی جز متوسطگیری برای محاسبه قبوض نداریم که البته روش درستی نیز هست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار