بعد از 2 سال از وعده رئیس جمهور در آستانه انتخابات انجام شد
احداث پروژه بزرگ و مهم آزادراه تبریز - بازرگان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر به آذربایجان‌شرقی بود که تازه بعد از دو سال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن بار دیگر امروز آغاز شد.
کد خبر: ۴۰۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 07 April 2017
حسن روحانی رئیس‌جمهور در 30 و 31 اردیبهشت سال 1394 در سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی چند طرح را آغاز و عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

یکی از  طرح‌های مهمی که از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد آزاد راه تبریز - مرند بود.

طول این پروژه 253 کیلومتر و میزان سرمایه‌گذاری برای آن، 58 هزار میلیارد ریال بوده و سرمایه‌گذار آن، شرکت BERGIZ ترکیه به میزان 65 درصد و وزارت راه و شهرسازی به میزان 35 درصد اعلام شد.

مدت زمان اجرای این طرح، 5 سال (از 1394 تا 1399) بوده و بخش خصوصی 18 سال بهره‌برداری از آن را بر عهده خواهد داشت.

در این روز وزیر راه و شهرسازی در ارتباط ویدیو کنفرانسی محل آغاز عملیات اجرایی این پروژه با محل برگزاری جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس جمهور همراه بود، گفت: آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به طول 253 کیلومتر و با همکاری سرمایه‌گذار خارجی با دولت احداث می‌شود.

عباس آخوندی با تاکید بر اینکه شرکت ترکیه‌ای برگیز 65 درصد پروژه را انجام می‌دهد، افزود: 35 درصد کار احداث این پروژه برعهده دولت است، البته ما باید اراضی مورد نیاز را نیز تملک کنیم.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه طرح 5800 میلیارد تومان است، ادامه داد: این طرح در چهار فاز مختلف و از تبریز به صوفیان و از صوفیان به مرند و سپس به بازرگان اجرا می شود. برآورد اولیه برای اتمام این طرح پنج سال است.

آخوندی به اهمیت این پروژه و نقش آن در رونق اقتصادی و توسعه کشور و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه باعث افزایش حمل و نقل می شود و همچنین می تواند در جهت توسعه تجارت بین غرب و شرق نقش مهمی داشته باشد.

وزیر دولت یازدهم با اشاره به اینکه اجرای این پروژه منافع خوبی برای ما و ترکیه خواهد داشت، گفت: دولت ترکیه دسترسی مطمئنی با اجرای این طرح به خلیج فارس پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح سه باند رفت و سه باند برگشت دارد، ابراز داشت: این طرح در جهت صلح و افزایش بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو طرف ایران و ترکیه موثر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار