رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: صهیونیست‌ها و داعشی‌ها در روز قیامت به بلا دچار می‌شوند و این بلا برای آنها همیشگی و دائمی است.
کد خبر: ۴۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 28 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین مظاهری صبح امروز پس از اقامه نماز صبح در مسجد امیرالمومنین اصفهان با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: قریب به یک‌سوم از آیات قرآن کریم مربوط به کیفیت و کمیت قیامت است و خداوند استدلال روز قیامت را به خود انسان و عقل واگذار کرده است.

وی افزود: آنکه خدا را قبول دارد باید معاد را نیز قبول داشته باشد و قیامت یک مسئله عقلی است و قرآن نیز بر این نکته تأکید دارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: هر یک از صفحات قرآن کریم به‌نوعی در مورد کمیت و کیفیت قیامت بحث می‌کند و قیامت در همه جای قرآن وجود دارد.

مظاهری در ادامه با اشاره به اینکه در بیش از 50 آیه قرآن به کیفیت معاد و قیامت اشاره‌ شده است، ادامه داد: از نشانه‌های قیامت این است که در آن زمان ترس بر همه انسان‌ها مسلط شده و هر زنی به خاطر این ترس فرزند خود را می‌گذارد و فرار می‌کند و مردم از ترس زن و فرزند و مال خود را رها می‌کنند و هر کس به فکر رهایی خود است.

وی ادامه داد: در آن زمان هر کس حاضر است همه عالم را بدهد تا از ترس و نگرانی نجات یابد و البته این مسئله برای همه این‌طور نیست و قرآن می‌گوید کسانی که تقوا پیشه کنند هیچ ترسی از خود به دل راه نمی‌دهند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: البته ما می‌دانیم که امیرالمومنین حضرت علی (ع) تسلط بر قیامت دارد و با توسل و با شفاعت امیرالمؤمنین (ع) متقیان با احترام خاصی به زیر لوای حق می‌روند و ان‌شاءالله همه ما به‌واسطه امیرالمؤمنین از حوض کوثر سیراب می‌شویم و با جرعه‌ای آب تاریکی‌ها به نورانیت بدل می‌شوند و پیرها جوان شده و مریضان سلامت می‌یابند.

مظاهری ادامه داد: در روز قیامت ترسی که مردم‌ دارند انسان‌های متقی ندارند و شیعیان که زبان و عمل و عقیده آن‌ها برمدار ولایت است هراسی از هیچ‌چیز ندارند.

وی با اشاره به آیات قرآن تاکید کرد: در آیات قرآن روز قیامت 50 هزار سال است، اما این روز برای مؤمنان و متقیان یک‌لحظه بیشتر نیست و کسانی مانند صهیونیست‌ها و داعشی‌ها که در روز قیامت به بلا دچار می‌شوند، این بلا برای آن‌ها همیشگی و دائمی است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت یادآوری قیامت در هرروز به مؤمنان تأکید کرد و گفت: به‌جاست همه مؤمنان روزی 7 بار و هر بار چنددقیقه‌ در آیات مربوط به قیامت سیر کنند تا ان‌شاءالله همه ما در روز قیامت به شفاعت اهل‌بیت (ع) برسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار