با همکاری مراجع قضایی:
در منطقه دو قم از 85مهد کودک فعال 39 مهد دارای مجوز و 46 مهد به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که بهزیستی قم در راستای انجام مسئولیت نظارتی، با همکاری مراجع قضایی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می نماید.
کد خبر: ۴۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 28 May 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مریم علی شیری روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای معاونین بهزیستی قم گفت: تمامی مهدکودک هایی که تحت عناوین مختلف از جمله مهد قرآنی، مهد مساجد و غیره، بدون مجوز بهزیستی قم اقدام به فعالیت و نگهداری کودکان می کنند از نظر بهزیستی غیرقانونی هستند و مورد پیگیری هستند.

وی افزود: هم اکنون در منطقه دو قم از 85 بازدیدی که از مهد کودک ها انجام شد 39 مهد دارای مجوز و 46 مهد به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که با همکاری مراجع قضایی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آید.

وی ادامه داد: بهزیستی قم در راستای انجام مسئولیت نظارت و ارتقا و بهبود وضعیت مهد کودک ها اقداماتی همچون نظارت مستمر بر مهدهای کودک، ارزشیابی و درجه بندی مهدهای کودک، گزینش صاحبان امتیاز مهدهای کودک در زمان دریافت پروانه فعالیت، الزام مدیران و مربیان به منظور گذراندن دوره های آموزشی و تعیین محتوای آموزشی و الزام مهدهای کودک به استفاده از این منابع آموزشی کرده است.

وی ابراز کرد: در راستای نظارت بر عملکرد و کیفیت خدمات رسانی، برنامه ارزشیابی و درجه بندی مهدهای کودک به صورت سراسری در کشور اجرا می شود، که در آن وضعیت مهدهای کودک از نظر تجهیزات، بهداشت و ایمنی، قوانین و مقررات نیروی انسانی و آموزشی از سوی کارشناسان مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی قم در مورد نتایج به عمل آمده از بازدیدها گفت: نتایج بازدیدها سبب دسته بندی مهدهای کودک شهری به سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره و یک ستاره مشروط شده است که این بازدید ها باعث رقابت سالم و ارتقاء سطح کیفیت مهد کودک های تحت نظارت بهزیستی می شود.

وی افزود: هم اکنون 67 مهد کودک شهری و روستائی و خود کفا در قم دارای مجوز فعالیت هستند که مورد تایید سازمان می باشند و از نیروهای متخصص و کارآمد استفاده می نمایند.

علیشیری افزود: عدم وجود نیروهای متخصص در مهدهای کودک فاقد مجوز، نبود متولی خاص صدور مجوز و نظارت بر عملکرد آنها، عدم تامین نیازهای آموزشی کودکان به دلیل فقدان برنامه ریز منابع آموزشی، عدم پوشش بیمه حوادث، عدم تامین نیازهای روحی و روانی کودکان به دلیل نبود نیروهای با سابقه کاری مرتبط با حوزه کودکان از جمله دلایل سازمان بهزیستی برای تعطیلی مهد کودک های بدون مجوز از بهزیستی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار