بسته آخر هفته
تابناک: تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم.
کد خبر: ۴۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 28 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، تعطیلات آخر هفته ممکن است برای بسیاری از ما تنها یکی دو روز دلگیر و خسته‌کننده به نظر برسند. اغلب ما، کل هفته مشغول انجام کارها یا فعالیت‌های روزمره‌مان هستیم و آخر هفته در واقع باید زمانی برای بازیابی قوا و شروع پرانرژی کار در روزهای پیش رو باشد.از این هفته در نظر داریم بسته ای را تحت عنوان "آخر هفته" ارائه کنیم و در ان به بررسی اتفاقات تفریحی آخر هفته بپردازیم.

اطلاع رسانی و تبلیغات

------------------------------------

**نمايش سايكو درام "آقاي فلاني**”

------------------------------------

نمايش سايكو درام "آقاي فلاني تا 11 خرداد ماه در حال اجراست.

نمايش سايكودرام "آقاي فلاني" به نويسندگي مجيد امرايي و كارگرداني حسن وحيد در حال اجراست.

كارگردان اين نمايش با بيان اين مطلب به ایمنا افزود:‌ اين نمايش به زندگي يك زن و شوهر جوان كه زير سلطه صاحبخانه شان و قوانيني كه او براي آنها وضع كرده است می پردازد. زندگی که در آن، انها به صورت تخيلي نوعي از زندگي كه خودشان دوست دارند را تجربه مي كنند مثلا مهمان دعوت مي كنند و

حسن وحيد با اشاره به انتخاب يك كافه به عنوان مكان اجراي اين نمايش گفت: متاسفانه به سختي مي توان در فضاي اصفهان مخاطب را به سالن تماشاي تئاتر كشاند و ما خواستيم با انتخاب اين محل اجرا خودمان به دل مخاطبانمان برويم. علاوه بر اینکه چون فضاي آن مي توانست نشان دهنده فضايي از زندگي باشد به لحاظ موقعيت اجرايي نيز موضوعيت پيدا مي كرد.

شايان ذكر است عوامل اين نمايش عبارتند از؛ نويسنده : مجيد امرايي،‌ كارگردان: حسن وحيد دستجردي ،‌دستيار كارگردان: مرتضي علي اكبري،‌ بازيگران: پريسا سرمست،‌ مرتضي شاه بندري

اين نمايش از 2 تا 11 خرداد ماه ساعت 20: 30 در كافه گراسه فرشچيان اجرا مي شود.

------------------------------------

**رو نمایی از کتاب " یک پیاله واژه " در نگارخانه کوثر**

------------------------------------

کتاب " یک پیاله واژه " تالیف منصور حسن زاده در ۶ خردادماه نگارخانه کوثر رونمایی می‌شود.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: منصور حسن زاده عنوان کرد: کتاب یک پیاله واژه پس از دو سال به مرحله چاپ و رو نمایی رسیده است.

مدرس انجمن خوشنویسان اصفهان سبک نوشتاری این کتاب را نثر آیینی اعلام کرد و افزود: این کتاب با ۱۳۶ صفحه با ۴۶ عنوان مناسبتی ویژه اعیاد و رخدادهای ملی و مذهبی در یک بازه زمانی دو ساله به رشته تحریر در آمده است.

وی تصریح کرد : سبک نگارش این کتاب با خلق واژه‌هایی نظیر مضرب اذکار، شط گیسوان، تافتون شهامت، مجنون شیدایی، برقع تدین، سهم عاشقی، مجنون اضطراب، ساغر مینایی و...همراه است که در آن مخاطب می‌تواند تصاویر ذهنی نوشتار را به روایت واژگان مرور نماید.

مدرس دانشکده هنر دانشگاه پیام نور اصفهان همچنین افزود: در جامعه کنونی امروز خلاقیت‌های ادبی باید به نحوی باشد که مخاطبین با تکرار مکرر مضامین روبرو نگردند و آمیزه‌های اخلاقی ،عرفانی و دینی را با زبان نوین ادبی در قالب تصاویر انتزاعی به ذهن علاقمندان منتقل نمایند. وی در پایان تعداد شمارگان این کتاب را ۱۵۰۰نسخه در قطع رقعی اعلام کرد و گفت :اهتمام چاپ و مجوز نشر این کتاب به عهده نشر گل افشان توسط شاعر و نویسنده مشهور اصفهانی استاد مصطفی هادوی بوده است.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاهی از آثار خوشنویسی این هنرمند نیز با عنوان " سماع قلم " در نگارخانه کوثر در حال برگزاری است.

به علاوه گارگاه تخصصی خوشنویسی با حضور دکتر " علی فرزانه " ویژه دانشجویان رشته کتابت و نگارگری و نیز هنرجویان انجمن خوشنویسان اصفهان از دیگر برنامه های پنجمین روز بر پایی نمایشگاه خوشنویسی سماع قلم است و ورود و استفاده برای عموم علاقمندان آزاد است.

------------------------------------

**همایش "نسخه هایی برای استرس" در فرهنگسرای خانواده**

------------------------------------

همایشی با عنوان "نسخه هایی برای استرس" توسط فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی این فرهنگسرا در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: استرس از مولفه‌های زندگی روزمره انسان است که ممکن است از سوی هر منبعی به سمت انسان روانه شود.

عبدللهی افزود: اما برای کنترل و کاهش استرس راهکارهای مختلفی از سوی متخصصین و روانشناسان توصیه شده که می‌تواند به شکل مفیدیمورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همایش "نسخه هایی برای استرس" نیز با همین هدف از سوی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ، سخنرانی این همایش را دکتر " بیژن قربانی" از مشاوران متخصص در این زمینه بر عهده دارد.

گفتنی است؛ ورود در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این همایش روز هفتم خردادماه ساعت ۱۷ بعدازظهر به فرهنگسرای خانواده، واقع ‏در خیابان جی، خیابان لاهور، خیابان مفتح شرقی، جنب ورزشگاه پیروزی مراجعه کنند.

------------------------------------

**نمایشگاه آثار هنری در نگارستان امام خمینی(ره)**

------------------------------------

نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان کشوری در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به بهانه فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بیات افزود: در این نمایشگاه آثار هنری برجسته از هنرمندان سراسر کشور، در رشته‌های مختلفی همچون نقاشی، نگارگری، خوشنویسی و هنرهای تجسمی در معرض تماشای علاقمندان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی و مشترک تمامی این آثار هنری، امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که این هنرمندان هر یک از زاويه نگاه خودشان به شخصیت حضرت امام، میزان ارادت و علاقه خود را به ایشان در قالب یک اثر هنری بیان داشته‌اند.

وی افزود: این نمایشگاه از ۷ تا ۱۷ خردادماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در نگارستان امام خمینی(ره) واقع در میدان فیض، مقابل پل خواجو ویژه عموم علاقمندان برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار