کد خبر: ۴۰۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 09 April 2017
تاج در خصوص جریمه‌های در نظر گرفته شده فیفا برای رفتارهای ناشایست در زمین و سکوهای ورزشگاه‌ها گفت: در اعلامیه جدید فیفا خشونت علیه افراد حاضر در مسابقه محکومیت را برای بازیکن در پی دارد. از طرفی آئین‌نامه انضباطی فیفا در خصوص استفاده از مواد آتش‌زا و قابل انفجار جریمه سنگینی را در نظر گرفته است. این جریمه بالغ بر 150 هزار تا 200 هزار دلار است و به نظر من در این صورت هیچ صرفه‌ای برای ما وجود ندارد چرا که ما می‌توانیم به جای پرداخت این جریمه‌ها بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم. 

به گزارش تابناک ورزشی، رییس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فیفا برای همین بحث پرتاب نارنجک در مرحله اول یک جریمه در نظر گرفته که این جریمه در صورت تکرار در مراحل دوم و سوم و الی آخر چند برابر می‌شود. واقعا من نگران شده‌ام. رسانه‌ها می‌توانند در این مسائل ورود کنند و به فوتبال کشور در این امر کمک کنند.حتی می‌توان از سوی خود تماشاگرها با افراد خاطی برخورد شود. البته طوری که هیچ فردی آسیب نبیند و فقط فرد مورد نظر نکوهش شود. 

تاج در خصوص دیگر اقداماتی که باعث جریمه از سوی فیفا می‌شود اظهار داشت: برای هر بار لیزر انداختن 5 هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. ما با پلیس، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی صحبت کرده‌ایم تا از همین روزها در دیدارهای مقدماتی جام جهانی و لیگ برتر فوتبال سختگیری‌های شدیدی کند چرا که این اقدامات به نفع فوتبال ما نیست و به نظر من آنهایی که مخالف موفقیت تیم ملی هستند این کارها را انجام می‌دهند. البته باید بگویم که اگر موضوع لیزر انداختن چند بار در یک بازی تکرار شود نمی‌دانیم از کجا و چگونه باید جریمه‌اش را پرداخت کنیم تا یک آدم بی‌انضباط راضی باشد. 

وی ادامه داد: اگر بطری آب یا قوطی آلومینیومی از سوی هواداران پرتاب شود برای هر کدام آنها 5 هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. حالا حساب کنید اگر برای یک گل 20 عدد بطری به زمین انداخته شود چه هزینه هنگفتی را باید پرداخت کنیم. البته کمیته انضباطی فیفا برای بطری خالی مبلغ 3 هزار دلار، برای پرتاب سنگ 5 هزار دلار در نظر گرفته است و ترکیب موارد فوق هم 5 هزار دلار جریمه دارد. نمایش شعارهای مذهبی، سیاسی، خاص و نژادپرستانه و ورود افراد متفرقه به زمین هر کدام 5 هزار دلار جریمه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار