سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پایش مساجد بوشهر در ایام اعتکاف توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 12 April 2017
حسن فخرایی در حاشیه آئین اعتکاف اظهار داشت: ایام اعتکاف بهترین فرصت برای بهبود وضعیت روحی و اعتقادی افراد جامعه است.

وی افزود: در مساجد و اماکن متبرکه به دلیل جایگاه ویژه عبادی و مقدس و تجمع عظیم مشتاقان و برگزاری مراسمات مذهبی و یادبودها، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی اهمیت شایان توجهی دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در ایام اعتکاف ۳۲ مسجد شهرستان بوشهر را پایش و مکان‌ها و مراکز طبخ مواد غذایی در منازل و حسینیه‌ها را نظارت و کنترل کردند.

فخرایی اضافه کرد: بررسی رعایت الزامات بهداشتی آبدارخانه، کارت تندرستی خادمین و توزیع‌کنندگان خوراک، سالم‌سازی آب مصرفی، استفاده از ظروف یک‌بارمصرف گیاهی و پایه سلولزی (نشاسته‌ای ذرت)، تفکیک غذای خام و پخته و گندزدایی سبزی‌ها و سالاد و ممنوعیت مصرف دخانیات در مساجد و تکایا ازجمله موارد بازرسی است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: به‌منظور اقدامات بهداشت محیط مشارکتی در مساجد به لحاظ پیشگیری از بیماری‌های منتقله و رعایت محیط‌زیست برای معتکفین و نمازگزاران، تعدادی کیسه‌زباله توزیع‌شده است و همچنین برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی در قالب پیام رادیویی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار